Dopravní podnik v bulharském hlavním městě Sofii se dohodl na pořízení dalších 15 tramvají typu T6A5 z Prahy. Nepotřebné tramvaje získal za 5,685 mil. Kč (bez DPH). Jedná se v pořadí už o čtvrtou vlnu nákupu ex-pražských „té šestek“ pro bulharskou metropoli, která je partnerským městem Prahy.
Sofie je z pohledu fanoušků veřejné dopravy vyhledávanou destinací a je jediným městem, kde je možné projet se všemi třemi základními typy typové řady T6 vyráběné podnikem ČKD Tatra (potažmo později ČKD Dopravní systémy). V roce 1989 byly pro budovanou síť normálněrozchodné tramvaje, jež měla být jakousi rychlodráhou, dodány nejprve tramvaje typu T6B5, jež byly primárně určeny pro Sovětský svaz. Do Bulharska se dostaly poněkud nechtěně. Ekonomicky slabá země totiž hodlala zajišťovat provoz vozidly domácí produkce, a tak když byl v roce 1987 zahájen provoz na první normálněrozchodné lince číslo 20, byly u toho tramvaje vlastní konstrukce, které ale byly výsledkem značné improvizace s důrazem na co nejnižší náklady (použity byly například motory z vyřazených trolejbusů Škoda 9 Tr). Vozidla se ukázala v provozu natolik nespolehlivá, že musela být záhy nahrazena. Jako náhrada pak posloužily právě vozy T6B5 z Československa, kterých si město zakoupilo celkem 37.
Mimoto byly o rok později zakoupeny z Československa také nové tramvaje pro úzkorozchodnou (1 009 mm) síť, přičemž také v tomto případě šlo o „té šestky“, avšak tentokrát typu T6A2, tedy se vzdáleností otočných čepů 6,7 m (u vozů T6B5 šlo o 7,5 m) a šířkou vozové skříně 2,2 m (u vozů T6B5 šlo o 2,5 m, navíc bez zúžených představků). Zatímco verze T6B5 byla určena primárně pro zákazníky z SSSR, vozidla typové řady T6A2 byly primárně vyvíjeny s ohledem na přání dopravců ve východním Německu. Sofie zakoupila v roce 1990 celkem 39 vozů, na které se podařilo navázat v roce 1999 ještě dodávkou dalších 17 vozů (zařazeny od r. 2000).
Typ T6A5 doplnil modelovou řadu „té šestek“ až později. Zatímco „sovětské“ vozy T6B5 vznikly ve formě prototypů již v roce 1983 (sériová výroba byla zahájena v roce 1985) a „německé“ vozy T6A2 byly ve formě prototypu vyrobeny v roce 1985 (od roku 1988 začaly sériové dodávky), verze T6A5 spatřila světlo světa až v roce 1991. Tramvaje tohoto typu byly z výroby předány výhradně do československých měst (Prahy, Brna, Ostravy, Bratislavy a Košic). Ve své době se již jednalo o koncepčně značně zastaralý model (československými DP nezřídka kritizovaný), který se výrobce pokoušel v průběhu devadesátých let inovovat alespoň použitím vybraným modernějších designových prvků (v nabídce byly výklopné dveře, tónovaná okna, polopantografy, moderní sedadla atp.). Prakticky v nejvyšší dostupné výbavě zakoupila 150 vozů v letech 1995–97 Praha, navíc byl v provozu ještě jeden vůz, jenž byl formálně veden jako modernizace typu T3 (dodávka kompletní náhradní vozové skříně).
V souvislosti s dodávkami vozů Škoda 15T bylo rozhodnuto, že typová řada T6A5 je v rámci pražské tramvajové dopravy již výběhovým typem. Úvahy o možné modernizaci vozů byly smeteny ze stolu a vozidla začala být postupně vyřazována. V současné době jsou v Praze v provozu už jen poslední 4 vozy, které budou vyřazeny po najetí potřebného počtu kilometrů do dalšího stupně opravy.
Značná část vyřazených vozů T6A5 našla uplatnění na východě od Prahy, a tak je s nimi možné se svézt třeba v Brně, Kyjevě, Charkově, a právě v námi zmiňované Sofii. Ta první vozy koupila v roce 2016, a to v celkovém počtu 20 kusů. V roce 2017 následovalo dalších 10 tramvají a v roce 2019 dalších 10. Tím počet vozů T6A5 stoupl na 40 kusů. Tramvaje jsou nasazovány na normálněrozchodné linky ve městě, které jsou pouze tři (kromě zmíněné linky číslo 20 jde i o linku číslo 22, která byla do provozu uvedena v roce 1995, a linku číslo 23).
Nyní tuto flotilu doplní dalších 15 tramvají, které sofijský DP přikoupil coby náhradu ojetých vozů Tatra T4D a B4D původem z Lipska (provozovány jsou tyto tramvaje rovněž na normálněrozchodné síti). Konkrétně z Prahy do Bulharska zamíří vozy pražských ev. č.:
Rok výroby 1995: 8602, 8625, 8626, 8630, 8635, 8636, 8642, 8645, 8650, 8678
Rok výroby 1996: 8683, 8690
Rok výroby 1997: 8735, 8736, 8741
Každá z tramvají byla prodána za částku 379 000 Kč bez DPH.