Společnost Škoda Electric se připomněla se svým úspěchem na francouzském trhu, kam ve spolupráci se Solarisem (jenž má roli finálního dodavatele vozidel) dodává trolejbusy Trollino 12 vybavené vlastní elektrickou výzbrojí.
Saint-Étienne je jedním ze čtyř francouzských trolejbusových provozů. Kromě něj jezdí trolejbusy ještě v Lyonu, Limognes a Nancy (zde jako tzv. tramvaje na pneumatikách). V posledním jmenovaném by měl být jejich provoz v souvislosti s plánovanou přestavbou na standardní tramvaj v blízké budoucnosti zastaven. v Saint-Étienne jezdí trolejbusy od roku 1942. Vozový park byl v posledních letech tvořen pouze vozidly Irisbus Cristalis, kterých mělo město pouze 9. To bylo pro obsluhu dříve rozsáhlé sítě trolejbusů nedostatečné, a tak se jejich výprava postupně omezila na jedinou linku (M3), kde i tak musely vypomáhat ještě autobusy. V rámci plánu města na ekologizaci veřejné dopravy však bylo rozhodnuto, že se podíl trolejbusové dopravy zvýší, a to za využití tzv. parciálních trolejbusů.
Ty byly objednány u Solarisu, který si jako partnera pro projekt vybral Škodu Electric, která kromě finální montáže zajišťuje také odzkoušení vozidel. Solaris má za úkol předat do města celkem 23 trolejbusů. Prvních 10 bylo dodáno koncem roku 2019 a začátkem letošního roku a v provozu se objevily od února 2020 na znovuobnovené lince číslo M7. Její infrastruktura (stejně jako infrastruktura dalších již léta nepoužívaných linek) zůstávala z minulosti zachována, i tak ale bylo nutné před opětovným zahájením provozu trolejbusů do opravy trati investovat nemalé prostředky. Nyní probíhající dodávka sedmi trolejbusů, jež by měly být do provozu zařazeny od počátku roku 2021, by již měla začít doplňovat vozidla Cristalis na lince M3. V roce 2021 má být poté dodáno zbylých 6 trolejbusů, a to rovněž s provozním určením na linku M3.
Saint-Étienne si původně objednalo jen 22 trolejbusů, další dva si ale město mohlo přikoupit v rámci opce. Z té nicméně prozatím využilo možnost přiobjednání pouze jednoho vozidla. Pokud by chtělo pokračovat ve svém plánu na obnovu trolejbusového provozu, muselo by vypsat další výběrové řízení. Cílový stav počítající s provozem čtyř trolejbusových linek by totiž vyžadoval 32 vozů, nikoli 23 (potažmo 24, pokud by bylo přikoupeno i poslední vozidlo z opce).
Trolejbusy jsou do Saint-Étienne dodávány v nadstandardní výbavě a disponují baterií, která umožňuje trolejbusům dojezd až 20 km (v ekonomickém módu, standardně pak 10 km). Cena jednoho vozidla se pohybuje u astronomické částky 19 mil. Kč.