Menu

Solaris bude prezentovat svůj 15m elektrobus v Norsku

Solaris Urbino 15 LE electric na propagační fotografii výrobce. (foto: Solaris Bus & Coach)
Solaris Urbino 15 LE electric na propagační fotografii výrobce. (foto: Solaris Bus & Coach)
Stáhnout PDF
Autobusy
25. 02. 2021 20:12
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Solaris Bus & Coach ze skupiny CAF bude prezentovat u dopravců v Norsku svůj 15m elektrobus Urbino 15 LE, který byl coby loňská novinka z portfolia polsko-španělského výrobce představen v online přenosu dne 20. 10. 2020. Autobus byl od počátku konstruován s cílem podmanit si v kategorii 15m elektrobusů skandinávský trh, kde byl Solaris v minulosti s 15m vozy (především na CNG) velice úspěšný. Není tedy divu, že se prezentační jízdy začnou odehrávat v Norsku. Naplánovány jsou na konec března.

Přestože s příchodem New Urbina (IV. generace) Solaris produkci 15m vozů zastavil, potenciál skandinávského trhu v rámci očekávaného omlazení vozového parku místních dopravců přiměl výrobce autobus do nabídky zase vrátit, a to v provedení, které přesně koresponduje s většinovými požadavky skandinávských zákazníků, byť si samozřejmě 15m Urbino v částečně nízkopodlažním provedení (LE; low entry) může pořídit jakýkoli zájemce.

Ještě jeden pohled na 15m elektrobus v zasněžené krajině. (foto: Solaris Bus & Coach)

Autobus bude možné schválit jak pro městský provoz (třída I), tak meziměstský (třída II) a nabíjet jej bude možné buďto za využití nabíječek pro pomalé nabíjení, anebo pomocí pantografů pro příležitostné (rychlé) nabíjení. Baterie mohou mít kapacitu elektrické energie až 470 kWh, přičemž v takovém případě jsou rozmístěny do 6 boxů (čtyř na střeše a dvou v zadní části vozu). Dle zvolené konfigurace může elektrobus uvézt až 105 osob. K dispozici je dvou i třídveřová varianta.

První dva vyrobené vozy byly vyhotoveny v tzv. skandinávském balíčku, který zahrnuje mj. zesílenou tepelnou izolaci. Navíc lze v případě zájmu doplnit ještě další prvky, které se na vozidlech dodávaných do Skandinávie nezřídka objevují (přídavná světla, schrána na sněhové řetězy atp.).

Testování by mělo být zahájeno v Oslu a v jeho okolí, a to u různých dopravců. Poté se elektobus přesune na jih do města Kristiansand. K nabíjení bude využívána infrastruktura, která zde již v minulosti byla vybudována.

Podobné články