Metropole Bosny a Hercegoviny uzavřela soutěž na dodávku desíti nových trolejbusů, které by měly dopomoci omladit a (především) rozšířit místní vozový park. Výběrové řízení na jejich dodání bylo vypsáno 30. 9. 2024, smlouva by měla být podepsána v nejbližších dnech, přičemž prozatím nebylo informováno ani o ceně vozidel, ani o dalších účastnících tendru.
Soutěž na deset nových trolejbusů byla fakticky náhradou za neodebrané vozy od běloruského Belkommunmaše, se kterým byla v lednu 2021 uzavřena smlouva na dodání 25 článkových vozidel s opcí na dalších deset kusů. Sarajevo původně plánovalo využít kontrakt v celém rozsahu, do plnění smlouvy ale zasáhlo rozhoření válečného konfliktu na Ukrajině, kdy se Bosna a Hercegovina částečně přidala k protiruským a protiběloruským sankcím. Dohodnout se nakonec podařil odběr 25 fixně zasmluvněných vozidel, jež byly zařazeny do provozu od července 2022 do března 2023, na využití opce ovšem bylo rezignováno, a to i s ohledem na komplikace při zajišťování údržby běloruských trolejbusů (dodávky náhradních dílů ze sankcemi zasažené země), přestože jinak s vozy panuje spokojenost.
Náhradou za deset parciálních trolejbusů BKM 43300D se mají nyní stát trolejbusy Solaris Trollino 18, které jsou opět financovány prostřednictvím Evropské investiční banky. Ministr sarajevského kantonu potvrdil, že španělsko-polský výrobce uspěl v zadávacím řízení a vyzval jej k podpisu smlouvy.
Trolejbusy mají dopomoci především rozšířit flotilu v souvislosti s očekávaným navýšením vypravenosti na staronové trolejbusové trati do sousedního města Vogošća, na níž byl zastaven provoz v roce 1992 během jugoslávského válečného konfliktu, přičemž po skončení bojů byla trať natolik poškozena, že na ní nebylo možné jednoduše obnovit provoz. Přestože se o záměru navrátit trolejbusy do Vogošće v plánech města dlouho hovořilo, projekt nebyl dlouhá léta prioritou. Teprve v listopadu 2023 byla uzavřena soutěž (opět díky finančnímu zajištění od Evropské investiční banky) na obnovu 8,6 km dlouhého úseku, přičemž stavbu zajistila turecká společnost Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi A.S. První zkušební jízda se uskutečnila dne 4. 3. 2025, s otevřením linky se počítá již v dubnu či květnu. Do doby dodání nových vozidel od Solarisu budou nadále (vedle „Belkommunmašů“) vypravovány starší ojeté vozy švýcarské provenience (HESS SwissTrolley 2 a NAW BGT 5-25).