Španělsko-polský výrobce Solaris Bus & Coach uspěl opět se svými hybridními autobusy v Belgii. Společnost OTW (Opérateur de Transport de Wallonie), jenž zastřešuje veřejnou dopravu v rámci frankofonní části Belgického království (v regionu Valonsko), si objednala celkem 161 nových autobusů o délce 12 m, za které zaplatí více než 76 mil. € (1,9 mld. Kč; 12 mil. Kč/vůz). Součástí kontraktu má být také 8letá servisní smlouva.
Autobusy mají být dodány již v příštím roce a sloužit mají u třech operátorů regionální dopravy ve městech Namur, Lutych a Charleroi (dopravci TEC Namur-Luxembourg, TEC Liège-Veivers a TEC Charleroi). Objednávka je využitím části obří zakázky na dodávku hybridních vozů, která byla uzavřena v loňském roce a která počítá s dodáním až 430 hybridních autobusů (na výběr jsou přitom po celou dobu plnění rámcové smlouvy vozidla dvou dodavatelů).
Solaris dodal své první autobusy do Belgie v roce 2013, se svými hybridními autobusy zde boduje od roku 2017, kdy zahájil dodávky celkem 240 vozů, a to rovněž do oblasti Valonska. Nová objednávka zahrnuje vozy ve dvoudveřovém provedení (64 ks pro hlavní město Valonska Namur) a v třídveřovém provedení (58 vozů pro Charleroi a 38 pro Lutych).
Hybridní 12m Urbina jsou vybavena motory Cummins B4.5E6E210H o výkonu 151 kW a elektromotorem o výkonu 120 kW. Pohon je řešen jako sériový hybrid, což znamená, že autobus je trvale poháněn elektrickou energií, která buďto putuje k elektromotoru z baterií, anebo z naftového motoru sloužícího jako generátor elektrické energie. Dodavatelem hybridní technologie HybriDrive pro Solaris je společnost BAE Systems. Elektrická energie se má při brždění ukládat do superkondenzátorů.