Menu

Solaris dodá dalších 25 trolejbusů do Brašova. Tentokrát bez Škodovky

V červenci 2020 byla dokončena dodávka 26 trolejbusů Trollino 18 s českou výzbrojí od Škody Electric. Ze zkoušek v Plzni pak pochází i tento snímek. Nová dodávky by však měla být již bez české stopy. (foto: Ing. Zdeněk Kresa)
V červenci 2020 byla dokončena dodávka 26 trolejbusů Trollino 18 s českou výzbrojí od Škody Electric. Ze zkoušek v Plzni pak pochází i tento snímek. Nová dodávky by však měla být již bez české stopy. (foto: Ing. Zdeněk Kresa)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
15. 01. 2021 20:11
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Dodávka 26 trolejbusů pro rumunský Brašov dokončená v letošním roce ve spolupráci Solarisu a Škody Electric bude mít pokračování, avšak již bez české účasti. Výběrové řízení vypsané v červenci 2020 na dodání dalších 25 kloubových trolejbusů v hodnotě téměř 19 mil. € sice opět vyhrál polsko-španělský výrobce Solaris Bus & Coach, elektrickou výzbroj má ale do vozidel dodat polský Medcom.

Smlouva mezi Brašovem a Solarisem ze španělské skupiny CAF byla podepsána dne 21. 12. 2020. Solaris byl ve výběrovém řízení jediným účastníkem, čemuž se s ohledem na nastavená kritéria tendru nešlo ani příliš podivovat. Vozidla mají být do Rumunska dodána do 12 měsíců, přičemž zařazení trolejbusů do provozu má pomoci odstavit z provozu poslední vozidla výrobců FBW/HESS a Volvo/R&J z 80. let, které se do Brašova dostala jako ojetá ze Švýcarska (z Bielu a Neuchâtelu) a kterých má dopravce k dispozici celkem 8 (využívá je momentálně v provozu takřka výhradně na lince číslo 8). Zbylé trolejbusy poslouží jako náhrada části autobusové flotily. Vozidla totiž budou stejně jako ta z předchozí dodávky vybavena bateriemi pro jízdu mimo trolejové vedení, takže je bude možné využívat i na nezatrolejovaných úsecích. 

Trolejbusy budou řešeny jako jednomotorové (240 kW) a nabídnou kapacitu 133 cestujících (z toho 41 se může posadit). Za jeden trolejbus dá Brašov v přepočtu pouze 13,6 mil. Kč, což je na parciální kloubový trolejbus nezvykle nízká cena. V porovnání s předchozím tendrem z roku 2018 je tak každý trolejbus o zhruba 2,6 mil. Kč levnější.     

 

Podobné články