Menu

Solaris dodal první elektrobusy do Bonnu

Berlínský elektrobus Urbino 18 je na rozdíl od vozů pro Bonn řešený jako vůz pro příležitostné nabíjení. (foto: Solaris Bus & Coach)
Berlínský elektrobus Urbino 18 je na rozdíl od vozů pro Bonn řešený jako vůz pro příležitostné nabíjení. (foto: Solaris Bus & Coach)
Stáhnout PDF
Autobusy
24. 02. 2021 20:27
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Německý Bonn se stal dalším německým městem, které do provozu zařadilo elektrobusy španělsko-polského Solarisu. Výrobce z Bolechowa dodal do někdejšího hlavního města západního Německa celkem tři vozy Urbino 18, které by podle tiskové zprávy výrobce měly ušetřit okolo 200 tun emisí CO2 a 430 kg emisí NOx ročně.

Pro nabíjení elektrobusů má být používána elektrická energie výhradně z obnovitelných zdrojů. Objednané vozy Urbino 18 mají dojezd minimálně 200 km (údajně bez ohledu na vnější klimatické podmínky), přičemž vozidla jsou napěchovaná bateriemi o kapacitě elektrické energie 550 kWh. Pohon zajišťuje dvojice elektromotorů, každý o výkonu 125 kW, která je integrována do jedné z náprav. Autobusy jsou deponovány v garážích Friesdorf, kde byla vybudována potřebná nabíjecí infrastruktura. Vozidla jsou uzpůsobena pouze pro pomalé nabíjení přes noc.

Kloubový elektrobus Urbino 18 v konfiguraci pro Bonn má kapacitu méně než 100 cestujících, což odpovídá standardní obsaditelnosti 12m dieselového vozu či trolejbusu. Nižší počet míst je dán nejen vysokou hmotností v důsledku vysokého počtu baterií, ale také skutečností, že dopravce požadoval vozidla s vyšším počtem míst k sezení. Těch je v elektrobuse 44 (z toho 12 přístupných z úrovně nízké podlahy). Prakticky každé sedadlo je vybaveno vlastním USB portem pro nabíjení mobilních zařízení (celkem 42 portů). Součástí výbavy je také systém MobilEye Shield +, který umožňuje řidiči sledovat díky přídavným kamerám chodce a cyklisty ve slepém úhlu vozidla. U jednoho z trojice vozů jsou navíc zkušebně osazeny i kamery coby náhrada zpětných zrcátek.

Solaris dodal do Německa od roku 2013 již 200 svých elektrobusů, nejvíce jich je v provozu v Berlíně.

Podobné články