Italskou metropoli by v nadcházejících letech měly zaplavit autobusy z polského Bolechowa. Solaris ze španělské skupiny CAF totiž ovládl dvojici výběrových řízení na dodání 110 mild-hybridních článkových vozů a až 322 autobusů s pohonem na CNG standardní délky.
Ve velkém tendru se proti sobě postavila trojice evropských výrobců – italské Iveco Bus, německý Mercedes-Benz a španělsko-polský Solaris Bus & Coach. Překvapivě se neúčastnil výrobce IIA (Industria Italiana Autobus), jenž prodává autobusy pod značkou Menarinibus a jenž je spoluvlastněný státem, přičemž v posledních letech byl právě ve Věčném městě nesmírně úspěšný (poslední velká dodávka čítající 118 mild-hybridních vozů začala být například uváděna do provozu v březnu letošního roku).
Soutěže byly vypsány již počátkem února a nutno říci, že k oficiálnímu oznámení výsledků prozatím nedošlo, výběrová komise ale stihla oznámit údaje z hodnocení nabídek, z nichž vítězství Solarisu v obou tendrech vyplývá. Zatímco objednávka mild-hybridních autobusů by měla být jednorázová, základní kontrakt na plynové vozy počítá „jen“ s 244 vozidly a zbylých 78 si může dopravce dokoupit v rámci opce. Dodávky všech vozů mají proběhnout v letech 2024 a 2025.
Pokud se vítězství potvrdí, půjde pro Solaris pro jeden z nejvýznamnějších obchodních případů v jeho historii.