Společnost Solaris Bus & Coach potvrdila ústy svého mluvčího, že se pokouší uspět v obřím tendru na dodávku nových parciálních trolejbusů pro kanadský Vancouver, který je sice v současné době jediným trolejbusovým provozem v zemi javorového listu, ovšem nikterak malinkým. Jeho současná flotila čítá celkem 262 trolejbusů (z let 2005 až 2009), z toho 188 standardní délky (E40LFR) a 74 článkových (E60LFR) z produkce domácího New Flyeru.
Po dlouhých diskuzích o budoucnosti trolejbusů se nakonec Vancouver přiklonil k náhradě stávajícího parku za trolejbusy parciální (tj. s trakčními bateriemi), přičemž předpokládá, že by role trolejbusů mohla výrazně vzrůst. Opakovaně avizované výběrové řízení bylo vypsáno nakonec až v květnu loňského roku s tím, že je v něm poptáváno až 512 trolejbusů, tj. takřka dvojnásobek současného počtu. Dopravce TransLink ovšem nemusí odebrat celý počet, fixní část objednávky zahrnuje „pouze“ 107 kusů.
TransLink již na podzim 2024 uvedl – aniž by prozradil jména –, že výběrového řízení se účastní dvojice uchazečů, jejichž nabídky ještě stále procházejí hodnocením (oznámení jména vítěze se očekává na jaře). Od počátku se spekulovalo o tom, že onou dvojicí bude současné hegemon severoamerického trhu městských autobusů, tj. již zmíněný New Flyer, a ctižádostivý Solaris Bus & Coach patřící do španělské skupiny CAF. Solaris v závěru ledna 2025 svou účast i formálně médiím potvrdil.
Oba zmínění výrobci předvedli již v roce 2023 v ulicích Vancouveru své trolejbusy. Především účast evropského Trollina vyvolala velkou odezvu. Trolejbus byl dopraven do Vancouveru již 30. 7. 2023 a od 16. 8. 2023 zahájil na základě udělených výjimek (trolejbus svým provedením neodpovídá severoamerickým normám) zkušební jízdy bez cestujících, které měly trvat necelý měsíc (patrně do 9. 9. 2023). Poté se vůz vydal zpět na cestu do Evropy a v současné době by se měl stále nacházet v areálu výrobce v polském Bolechowě, přičemž není jasné, jaký bude jeho další osud.
Mimoto měl svůj trolejbus v údolí na řece Fraser otestovat i New Flyer, jenž bude bezpochyby oním druhým uchazečem tendru. Ve městě měl ukázat svůj Xcelsior XT40 v provedení se zvětšenou trakční baterií o kapacitě elektrické energie 71 kWh na bázi článku LTO (původně byly vozy tohoto typu vybavovány bateriemi LFP o kapacitě elektrické energie pouze 26,1 kWh). Oproti tomu trolejbus předvedený Solarisem (s elektrickou výzbrojí od Medcomu) měl být vybaven baterií o kapacitě elektrické energie 58 kWh (rovněž z článků LTO), což však není nikterak směrodatné ve vztahu k podané nabídce.
Solarisu se od doby podání nabídky ve Vancouveru podařilo na americkém trhu již prosadit, když před koncem roku 2024 podepsal smlouvu s dopravcem King County Metro v sousedním americkém státě Washington. Závazně – a až ve druhé polovině roku 2026 – by mu měl dodat své speciálně pro americký trh vyvinuté elektrobusy o délkách 12 m a 18 m, a to v celkovém počtu čtyř kusů (2+2). Na dalších 12 je možné využít opci.