Na naše poměry netradiční formu obnovy vozového parku zvolila polská Lodž. Ta se rozhodla, že vypíše výběrové řízení na dodání celkem 51 autobusů, které však nebudou v majetku dopravního podniku, ale budou dlouhodobě pronajaty, konkrétně na dobu 10 let.
Dopravce MPK Łódź si hodlal pronajmout celkem 29 autobusů o délce 12 m a 22 vozů článkových 18m vozů. V rámci hodnoticích kritérií bylo zvýhodňováno (nikoli však vyžadováno) provedení tzv. mild hybridu (soft hybridu). Soutěž byla vypsána v březnu letošního roku, nabídky byly otevřeny 23. 5. 2021.
O zakázku vedle Solarisu, jež spojil své síly se společností Millenium Leasing, bojovali ještě dva výrobci – EvoBus (s Peako Leasing) a MAN (s PKO Leasing). Největší váhu v rámci hodnoticích kritérií měla cena (60 %), dále technické a provozní parametry (15 %) a ekologický přínos (15 %).
Zakázku za bezmála 140 mil. zlotých (cca 840 mil. Kč) vyhrál Solaris se zmíněnou partnerskou leasingovou společností. Do stanoveného rozpočtu 150,921 mil. zlotých se vtěsnal i EvoBus (s cenou přibližně 144,5 mil. zlotých), naopak MAN s cenou poněkud přestřelil, když za vozy požadoval 158,7 mil. zlotých.
Jako hybridní (resp. přesněji mild hybridní) nabídl Solaris jen 12m verzi svých autobusů, kloubové vozy mají odpovídat standardnímu dieselovému provedení. Autobusy budou přerozděleny mezi oboje garáže městského dopravce a ve vozovém parku nahradí nejstarší autobusy Volvo 7000 z roku 2003, vozy značky Jelcz (M121MB) z let 2006 až 2007 a nenízkopodlažní vozy Mercedes-Benz Conecto z roku 2006 (jejich vyřazením se stane autobusová doprava v Lodži 100% bezbariérová).