Táhnoucí se výběrové řízení na dodávku 105 elektrobusů délkové kategorie 18 m nakonec přece jen ovládl polský Solaris. Ten byl přitom na jaře letošního roku z původního tendru na dodávku vozidel vyloučen pro formální nedostatky v nabídce. Jelikož vedle Solarisu byl v tendru už jen jeden další účastník – čínský výrobce BYD –, zdálo se, že k vítězství dokráčí dodavatel z této komunistické země. Předtím, než bylo rozhodnuto o protestu Solarisu, se však dopravce ATM rozhodl celé výběrové řízení zrušit a vypsat jej znovu.
V případě kloubových vozů nadále poptával 105 vozidel, dalších 205 bylo sháněno ve 12m provedení. Soutěže přilákaly pět účastníků, resp. v případě té na kloubové vozy čtyři. V obou tendrech šlo o Iveco Bus, BYD, Solaris Bus & Coach a Daimler Buses, o zakázku na vozy standardní délky usilovalo navíc ještě nizozemské Ebusco. Vítězové obou částí byli známí již v srpnu, když byly vavřínové větvičky přiřknuty Ivecu v části na dodání 205 autobusů a Solarisu v části na dodání 105 kloubových vozů. K podpisu smluv ale došlo až se značným odstupem, v případě Solarisu až v prosinci.
Zahájení dodávek elektrobusů Urbino 18 electric, z nichž každý si poveze na palubě 700 kWh (!) baterií, je očekáváno v polovině roku 2025. Nabíjení je předpokládáno za využití pantografu na střeše, jako je tomu u všech dosud dodaných elektrobusů s ležatým eskem ve znaku. Celkem si Milán objednal od roku 2014 takřka 500 vozů značky Solaris, přičemž od roku 2018 se jedná výhradně o vozidla s nulovými lokálními emisemi – o trolejbusy a elektrobusy.