Řecká metropole Athény bude po dobu dvou měsíců testovat elektrobus Solaris Urbino 12 electric. Společně s druhým největším řeckým městem – Soluní – plánují Athény pořídit až 1 300 nových autobusů, které by nahradily zastaralý vozový park autobusů v obou městech, přičemž většina z této nové flotily má být poháněna elektřinou.
Testy byly oficiálně zahájeny dne 27. 11. 2020 za přítomnosti šéfů místního DP a řeckého ministra infrastruktury a dopravy. Testování bude probíhat až do konce ledna na lince číslo 2 (Pagrati – Kypseli) vedoucí do centra Athén. Zkušební vozidlo je vybaveno bateriemi o kapacitě 395 kWh, které jsou určeny pro pomalé nabíjení. Pohon zajišťuje dvojice elektromotorů v nábojích kol (každý s výkonem 125 kW). Autobus je určen pro 72 osob, z toho 30 sedících. Od září se jedná již o třetí testovaný elektrobus v ulicích Athén. Před Solarisem se v řeckém hlavním městě prezentovala dvojice elektrobusů čínského výrobce BYD.
Jako řidiči elektrobusů slouží řidiči trolejbusů. Právě budoucnost tohoto dopravního prostředku v ulicích Athén zůstává poněkud nejasná, byť dopravce ještě před dvěma lety deklaroval, že hodlá pořídit až 40 článkových trolejbusů. Plánovaný nákup elektrobusů je prezentován jako příspěvek pro zlepšení kvality životního prostředí, město ani ministerstvo však už neuvádějí, že ze zhruba 360 trolejbusů, jež mají Athény k dispozici, jich do provozu na 20 trolejbusových linek vyjíždí pouze okolo 120 a že intervaly na linkách byly v nedávné minulosti prodlouženy na 15 až 20 minut, což atraktivitu trolejbusového provozu a veřejné dopravy obecně značně snížilo. Řada z odstavených trolejbusů je přitom pojízdná, jen pro ně není při současném nastavení jízdních řádů uplatnění, anebo není zájem je na linky vypravovat. Vozový park je tvořen vozidly značek Van Hool a Neoplan, nejstarší trolejbusy jsou z roku 1999, nejmladší pak z roku 2004.