Solaris Bus & Coach (součást španělské skupiny CAF) se pochlubil na tiskové konferenci konané dne 12. 3. 2024 prvními vizualizacemi nástupníka svého linkového autobusu InterUrbino, jenž byl měl být řešen již jako elektrobus. Uvedení nového autobusu na trh se očekává v roce 2026.
Solaris se pokusil do segmentu linkových vozů pronikat od roku 2009, kdy se konala premiéra první verze autobusu se standardní výškou podlahy nazvaná obchodním jménem InterUrbino. Prodej byl zahájen od roku 2010, a přestože se (tehdy ryze) polský výrobce netajil ambicemi začít hrát v oblasti výroby meziměstských autobusů významnější roli, trh přijal nový produkt více než chladně. Důvodem měla být údajně příliš vysoce postavená cenovka. Ani tak se Solaris InterUrbina nevzdal a v roce 2012 představil jeho faceliftovanou verzi, přičemž kromě výchozí 12m verze začal nabízet i prodlouženou variantu o délce 12,8 m. Ani tato změna k pohádkovým objemům výroby nevedla, což vyvolávalo tu a tam otázky, jak dlouho bude výrobce držet tuto platformu při životě. Větších úspěchů dosáhl Solaris v podstatě jen na italském trhu, navíc u jediného zákazníka – dopravce Cotral. Přesto v březnu 2024 firma oznámila, že hodlá InterUrbino dále rozvíjet, tentokrát už coby elektrobus, případně vodíkový autobus (což je vlastně také elektrobus). Vozidlo by mělo být od roku 2026 dostupné ve třech délkových modifikacích – 10,9 m, 12,2 m a 12,3 m. Více informací ovšem Solaris prozatím neprozradil.
Podobně se pochlubil pouze jedním obrázkem s bočním pohledem vyobrazujícím verzi Urbina pro severoamerický trh. Solaris v loňském roce prezentoval své 12m Trollino ve Vancouveru, kde má velkou šanci uspět v nadcházející soutěži na nové trolejbusy, vozidlo ovšem odpovídalo evropským legislativním požadavkům, které jsou od těch typických pro Kanadu a USA diametrálně odlišné. Také v tomto případě zaznělo, že by dobývání Ameriky mělo začít od roku 2026, čímž byl prozrazování dalších tajemství konec. Lze předpokládat, že s ohledem na americkou legislativu bude výroba autobusů (a trolejbusů) probíhat přímo Spojených státech amerických, kde má již CAF svůj výrobní závod ve státě New York (Elmira Heights). Náklady na nový projekt musí být s ohledem na zcela odlišný koncept vskutku značné a bude zajímavé pozorovat, jak se Solarisu na trhu preferujícím tradiční hráče na tomto poli povede.