Společnost Solaris Bus & Coach (člen skupiny CAF) uspořádala tradiční tiskovou konferenci, v jejímž rámci se vedení společnosti ohlíželo za prodeji v loňském roce a za hlavními úspěchy firmy. Současně firma prozradila také více informací o novinkách, které hodlá v nejbližší době přinést na trh. V případě městských vozidel půjde o elektrobus Solaris Urbino v délkové kategorii 10,5 m, který by měl doplnit modelovou řadu ještě v letošním roce, v příštím roce by pak měl spatřit světlo světa nástupce meziměstského autobusu InterUrbino.
Zkrácená verze Urbina o délce 10,5 m byla představena v roce 2016 a její produkce byla zahájena o rok později. Ve výrobním programu nahradila starší variantu Urbina 10, která měla v porovnání s výchozím 12m modelem poměrně nízkou dědičnost konstrukčních prvků. Tato nevýhoda, jež zvyšovala pracnost výroby, byla s příchodem Urbina 10,5 odstraněna, neboť nový typ se od 12m vozu lišil jen zkrácením rozvoru (vyjmut byl jeden segment bočnice) a střešními panely, jež se musely zkrácenému designu přizpůsobit.

Vizualizace midibusu Urbino 10,5 electric, který by měl doplnit výrobní řadu ještě v letošním roce. (zdroj: Solaris Bus & Coach)
Autobus byl až dosud nabízen pouze v dieselové verzi, v říjnu 2025 by se však měl na veletrhu Busworld ukázat i první elektrobus, čímž společnost zacelí mezeru ve své nabídce bezemisních vozidel. Elektrické Urbino 10,5 bude konkurencí hlavně pro MAN Lion’s City 10E a eCitaro K, přičemž elektrické „MANy“ si nalezly cestu už i k zákazníkům v České republice (brzy by měly vyjet na linky MHD v Kutné Hoře a v Uherském Hradišti).
Nadále se hodlá Solaris věnovat i vývoji ryze linkových vozů, ačkoli se mu s nimi v minulosti nepodařilo nijak závratně uspět, pomineme-li dvojici větších zakázek od italského dopravce Cotral, který odebral přes 700 vozů. Linkový dieselový autobus bez nízkopodlažní části s obchodním jménem InterUrbino byl poprvé představen v roce 2009, načež byla od následujícího roku zahájena sériová výroba. Za další dva roky byla představena upravená faceliftová verze, k níž navíc přibyla i nová délková varianta (kromě 12m provedení bylo nově možné si zakoupit i 12,8m variantu), další zvažované typy nespatřily světlo světa ani ve formě prototypu.

První vizualizace linkových modelů představená novinářům přesně před rokem. Při srovnání s úvodním obrázkem je zřejmé, že design prodělal v mezičase ještě významný přerod. (zdroj: Solaris Bus & Coach)
Přes nízký tržní úspěch (celkem bylo patrně vyrobeno méně než tisíc InterUrbin) Solaris trvá na rozvoji platformy InterUrbina, které momentálně ve výrobním programu již absentuje (zřejmě poslední dodávky proběhly už v roce 2020 do Itálie). V roce 2024 představil Solaris první skici zvažovaného linkového autobusu, jenž už má být koncipován pouze jako elektrobus, přičemž tehdy zástupci výrobce hovořili o zájmu přijít se třemi délkovými kategoriemi – 10,9 m, 12,2 m a 12,3 m. Kromě vozidla bez nízké podlahy (tedy přímého nástupce InterUrbina) by měl být doplněn do nabídky i částečně nízkopodlažní linkový LE model. Solaris v současné době už low entry provedení nabízí, a to v dieselové verzi o délce 12 m a jako 15m elektrobus. Technické podrobnosti k linkovým elektrobusům prozatím Solaris neprozradil. Na tiskové konferenci pouze oznámil, že příchod nové generace regionálních autobusů plánuje na první čtvrtletí roku 2026 a ukázal novou vizualizaci, která by již měla takřka odpovídat finálním křivkám.