Španělská společnost CAF tradičně prezentovala svá ekonomická čísla, tentokrát za celý rok 2024, přičemž se pochlubila růstem obratu o 10 %. Na celkových pozitivních výsledcích skupiny má svůj podíl také Solaris Bus & Coach v roli výrobce vozidel na pneumatikách.
Zatímco v roce 2023 předal Solaris zákazníkům 1 456 autobusů a trolejbusů, v roce 2024 se podařilo, především díky rekordní expedici v závěru roku, navýšit počet vyrobených kusů o takřka 5 % na 1 525 vozů. Z uvedeného počtu připadalo pouze 17 % na konvenční pohony – CNG a naftu, dalších 18 % poté představovaly hybridní a mild-hybridní vozy a zbytek produkce – 65 % – patřil vozidlům s elektrickým pohonem, z toho 12 % trolejbusům a 53 % elektrobusům a vodíkovým autobusům. Především vodík, kde Solaris trhu kraluje (loni měl v rámci Evropy tržní podíl takřka 70 %) se propisuje i na vylepšených ekonomických ukazatelích Solarisu. Zatímco počet vyrobených autobusů stoupl meziročně o 5 %, obrat vzrostl o 13 % (z 819 mil. € na 927 mil. €), protože skladba produkce umožňuje prodávat vozidla s vyššími cenovkami.
Hlavními trhy byly v loňském roce vedle „domácích hřišť“, tj. Polska a Španělska, především Itálie, Německo, Rumunsko a Švédsko. Zásobník projektů ke konci loňského roku čítal 1 609 vozů, z čehož 11 % připadá na trolejbusy, 77 % na vodíkové autobusy a elektrobusy, 4 % na hybridy a pouhých 8 % na vozidla fungující čistě na fosilní paliva. Uvedený počet 1 609 ks ale patrně zahrnuje veškeré smlouvy a opce, přičemž minimálně v případě vodíkových autobusů je zřejmé, že některé z dříve uzavřených rámcových smluv již nebudou čerpány. Současně se Solarisu snížil počet nově uzavřených kontraktů z pohledu objemu finančních prostředků. Zatímco v roce 2023 byly podepsány smlouvy v hodnotě 1,287 mld. €, loni šlo jen o 955 mil. €, což představuje více než čtvrtinový pokles. Není však zřejmé, jak (a zda vůbec) se tento pokles projeví v celkových ukazatelích pro rok 2025.