Po 12 letech se do Německa vrátí sólo trolejbusy. V lednu 2020 vypsal DP v německém Solingenu (Stadtwerke Solingen GmbH; SWS) výběrové řízení na dodávku 16 trolejbusů o délce cca 12 m. Vítězem výběrového řízení se bez většího překvapení stalo konsorcium firem Solaris Bus & Coach a Kiepe Electric, z nichž druhá jmenovaná sídlí v nedalekém Düsseldorfu a Solingen je pro ni tradičním odběratelem.
V současné době slouží v Solingenu trolejbusy značek Van Hool, HESS a Solaris. Od roku 2009, kdy byly vyřazeny poslední třínápravové trolejbusy MAN SL 172 HO, byl provoz ve městě zajišťován výhradně kloubovými vozidly. S ohledem na to, že Esslingen vyřadil poslední sólo trolejbus v roce 2003 a Eberswalde dokonce již v roce 1990, znamenalo vyřazení posledního trolejbusu MAN v Solingenu také konec sólo trolejbusů v Německu. Dvacítka solingenských vozů Van Hool AG 300T z roku 2002, 15 vozů HESS Swisstrolley 3 z roku 2009 i čtyři trolejbusy Solaris Trollino 18 z roku 2018 byly všechny řešeny jako 18m kloubové trolejbusy.
Solingen má plán, na jehož základě počítá s postupnou elektrifikací linek městské hromadné dopravy za využití parciálních trolejbusů. Pro trolejbusy s bateriovým pohonem se začala vžívat v německém prostředí zkratka IMC rozepisovaná jako In-Motion-Charging (nabíjení za pohybu). Trojici písmen IMC si ale nechala jako ochrannou známku zapsat společnost Kiepe Electric vyrábějící elektrické výzbroje (proto firma využívá výhradně psanou podobu „IMC®“), což prakticky znemožňuje užívat tyto tři písmena jako zkrácenou alternativu k sáhodlouhému „In-Motion-Charging“ v obecné rovině či v rámci odborné terminologie. Solingen pro bateriové trolejbusy začal používat vlastní zkratku, a sice BOB, což je zkratka, která při rozepsání dělá radost všem milovníkům skládaných německých slov: Batteriebetriebene Oberleitungsbus (bateriový trolejbus).
Dodávka 16 nových sólo trolejbusů zapadá do strategie Solingenu na náhradu dosavadní flotily dieselových autobusů. S ohledem na to, že 4 trolejbusy Solaris Trollino 18,75 již v Solingenu jezdí a dalších 16 stejného typu má již Solaris pod smlouvou, bude do konce roku 2023 v Solingenu k vidění celkem 36 trolejbusů nesoucích značku španělsko-polského výrobce. Dodávky kloubových trolejbusů mají začít ještě letos a dokončeny budou na konci roku 2022.
Dodávky nových 12m vozů mají být zahájeny v roce 2021 a ukončeny o dva roky později. Trolejbusy budou vybaveny bateriemi LTO o kapacitě elektrické energie 45 kWh. S ohledem na události posledních měsíců se i Solingen rozhodl využít možnosti instalace zcela uzavřené kabiny řidiče. Trolejbusy mají nabízet celkem 22 míst k sezení, o celkové kapacitě tisková zpráva výrobce nehovoří. Solaris doposud ve spolupráci s různými dodavateli elektrických výzbrojí dodal okolo 1 600 trolejbusů do téměř 60 evropských měst.