Velký úspěch zaznamenal libchavský SOR na polském trhu, když byl vybrán coby dodavatel 46 autobusů pro příměstské linky v okolí Wrocławi. Zakázka je tvořena 39 dieselovými vozy (v kombinaci 12m a 18m vozů) a 7 elektrobusy NS 12 electric. Navíc mohou být další dva elektrobusy přikoupeny v rámci využití opce.
SOR není na polském trhu neznámou značkou, avšak v posledních letech zde pouze paběrkoval. Od roku 2020 dodal k našemu severnímu sousedovi jen 6 autobusů. Kontrakt na 46 vozidel je tak pro SOR skutečně přelomový, byť nejde historicky o jeho největší jednorázový úspěch.
Autobusy mají být nasazovány primárně na linky číselné řady 900, které spojují Wrocław s blízkými sídly v okolí (Czernica, Długołęka, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Miękinia, Siechnice, Wisznia Mała, Żórawina). Město si provozovatele těchto spojů vysoutěžilo, přičemž vítězi se staly společnosti Kłosok a Nowak Transport, které si pro provoz objednaly 46 autobusů značky SOR a 20 vozů Mercedes-Benz (z toho 4 kusy eCitaro).
Obě společnosti mají v součtu obsloužit 17 aglomeračních linek a 4 městské[1]. K převzetí provozu má dojít do 11 měsíců od podpisu smlouvy, tedy v létě 2025, přičemž kontrakt je uzavřen jen na 6 let. Všechna nově objednaná vozidla budou vybavena klimatizací, USB nabíjecími porty, WiFI připojením pro pasažéry a defibrilátory. Celkové náklady šestileté smlouvy činí cca 700 mil. zlotých (4,1 mld. Kč).
V rámci slavnostní prezentace, která se konala na náměstí ve Wrocławi dne 6. 9. 2024, byly prezentovány veřejnosti pouze elektrobusy obou dodavatelů, přičemž jak eCitaro, tak SOR NS 12 electric byly zastoupeny předváděcími vozy. V případě SORu šlo konkrétně o vůz výrobního čísla 2 z roku 2017.
[1] Konkrétně se bude jednat o linky čísel 904, 905, 908, 911, 914, 920, 921, 924, 928, 930, 931, 941, 944, 945, 955, 961, 964 a městské 108, 120, 121 a 115, z nichž poslední bude zajišťována externím subjektem pouze o víkendech.