Menu

SOR dodá až devět plynových autobusů do Jihlavy

Prvním provozovatelem autobusů SOR NSG 12 se stal v roce 2020 Frýdek-Místek, resp. místní ČSAD (dnes Transdev Slezsko). (foto: Stanislav Trunečka)
Prvním provozovatelem autobusů SOR NSG 12 se stal v roce 2020 Frýdek-Místek, resp. místní ČSAD (dnes Transdev Slezsko). (foto: Stanislav Trunečka)
Stáhnout PDF
Autobusy
11. 12. 2024 18:37
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Vítězem výběrového řízení na dodávku až devíti autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn pro Dopravní podnik města Jihlavy se stala společnost SOR Libchavy s modelem NSG 12. Smlouva s ní prozatím nebyla v registru smluv uveřejněna, vítězství ale vyplývá z profilu zadavatele, kde je již libchavský producent uvedený jako dodavatel zakázky.

Soutěž, v níž jediným hodnoticím kritériem byla nabídková cena, byla vypsána dne 1. 10. 2024, nabídky bylo možné podávat (po prodloužení termínu) do 14. 11. 2024. Do té doby tak učinila hned čtveřice uchazečů, z nichž se však pouze SOR Libchavy vešel do odhadované hodnoty zakázky. Ta byla vyčíslena v přepočtu na jeden vůz na 7,5 mil. Kč bez DPH, přičemž SOR nacenil svůj autobus NSG 12 na 7 163 113 Kč. Nejdražší nabídku podalo české zastoupení Solarisu (Solaris CZECH), které si za jeden vůz řeklo 9 696 936,54 Kč.

Dalšími dvěma účastníky byly společnosti CZ COREX a KAR Group, které přitom obě figurují na trhu coby prodejci autobusů značky Iveco Bus. Zatímco KAR Group ocenil jeden vůz na 7 543 125 Kč, CZ COREX na 7 699 450 Kč. Jelikož nabídky nebyly odtajněny, není jasné, jaká vozidla měla být předmětem dodávky, tj. zda oba dealeři nabídli stejné typy (například Iveco Urbanway CNG), anebo každý jiný typ vozu (například plynový Urbanway a plynový Streetway). Řešit dilema zapojení dealerů téže značky při rozhodování o vítězi nicméně jihlavský DP řešit nemusel, protože oba skončili v poli poražených.

Smlouva se SORem bude pojata jako rámcová s tím, že z ní může DPMJ čerpat do konce roku 2027. Předpokládaný harmonogram dodávek počítá se dvěma vozy v roce 2025, třemi v roce 2026 a čtyřmi v roce 2027, přičemž termín dodání je stanoven vždy na deset měsíců od podpisu dílčí kupní (prováděcí) smlouvy. Základní objednávka by měla zahrnovat pět kusů autobusů pro léta 2025 a 2026, zbylé čtyři kusy představují opci. Před uzavřením smlouvy by měl být v Jihlavě prezentován vzorek autobusu.

Připomeňme, že plynové autobusy SOR NSG 12 nabízí výrobce na trhu od roku 2020. Dosud předal zákazníkům v někdejším Československu 84 těchto vozů, jejich největším provozovatelem je TD Transport ze Slovenska, který pořídil pro MHD v Trenčíně 38 „enesgéček“. Od roku 2022 je zákazníkům k dispozici i článková verze NSG 18. Ta si prozatím našla jen čtyři zákazníky, kteří v součtu odebrali 15 kusů. Největším provozovatelem je s osmi kusy Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou.  

Podobné články