Výběrové řízení na dodání 28 nových tramvají pro německý Rostock vyhrála společnost Stadler. Ta má do města dodat svůj model TINA, s nímž již dříve uspěla v Darmstadtu a Basileji.
Rostocký dopravní podnik RSAG (Rostocker Straßenbahn AG) vypsal výběrové řízení na dodávku nových tramvají o délce 32 m na počátku loňského roku. O nákupu nových tramvají pro město a o budoucnosti tramvajového provozu jako celku, se předtím vedly dlouhé diskuze. Vozový park dosud tvoří 40 nízkopodlažních tramvají typu MGT6D (interně označovány jako typ 6N1) z let 1994 až 1996, k nimž přibylo v roce 2014 pouze 13 tramvají Vossloh Tramlink (6N2).
Tramvaje MGT6D, třebaže provozně spolehlivé, se potýkají po letech provozu se zvýšenou korozí vozových skříní. Dopravní podnik proto chtěl všechna vozidla nahradit novými. Proti tomu stála vize finančně méně náročné opravy spojené s možnou modernizací. Nakonec se podařilo nalézt alespoň kompromisní řešení. Dopravce dostal příslib finančních prostředků na nákup 28 zcela nových vozů, zatímco z flotily starších vozů MGT6D mělo projít opravou pouze 10 tramvají, přičemž tato oprava se měla týkat pouze mechanické části vozidel. Absence náhradních dílů pro elektrovýzbroje má být v budoucnu vyřešena postupným vytěžováním dílů z vyřazovaných neopravených vozů MGT6D po příchodu nových tramvají.
Zatímco soutěž na repasi tramvají se podařilo uzavřít ještě v loňském roce (vítězem se stala firma IFTEC GmbH & Co KG z Lipska), tramvajový tendr se protáhl hluboko do roku letošního. Vítězství v něm oslavila firma Stadler se svým modelem TINA, což je zkratka ze slov Total Integrierter Niederflur-Antrieb, v překladu „zcela integrovaný nízkopodlažní pohon“, což odkazuje na revoluční řešení nízkopodlažního otočného podvozku, kdy je možné se usadit na sedačky, aniž by bylo nutné překonávat byť jen jedinou podestu.
Do města na pobřeží Baltského moře by mělo zamířit 28 tříčlánkových jednosměrných tramvají s kapacitou 221 cestujících (z toho 75 sedících) usazených na čtveřici otočných podvozků. Ve výbavě nebudou chybět automat na jízdenky, WiFi připojení, moderní informační systém či bezpečnostní systém varující před možnou kolizí. První vozidla by měla být do města dodána na konci roku 2024, v provozu s cestujícími by se měla objevit v průběhu roku 2025.
Celkové náklady na nákup nových tramvají činí 98,2 mil. € (cca 2,4 mld. Kč). Spolková země Meklenbursko-Přední Pomořansko na jejich pořízení přispěla částkou 9,45 mil. € (cca 231 mil. Kč).