Menu

Stadler ukázal fotografie Citylinku z obřího kontraktu pro Německo a Rakousko

První z oficiálních fotografií vozu Citylink pro dopravce Saarbahn. (foto: Stadler)
První z oficiálních fotografií vozu Citylink pro dopravce Saarbahn. (foto: Stadler)
Stáhnout PDF
Tramvaje
17. 08. 2024 19:14
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Společnost Stadler na letošním veletrhu InnoTrans v Berlíně představí první z dokončených vlakotramvají z rodiny Citylink z obřího kontraktu na dodání až 504 vozů pro zákazníky z Německa a Rakouska, který výrobce podepsal na počátku roku 2022. Prozatím bylo z uvedeného počtu objednáno 246 vozů.

Připomeňme, že na společném výběrovém řízení se dohodlo celkem šest subjektů, a sice Verkehrsbetriebe Karlsruhe (VBK), Albtal-Verkehrs-Gesellschaft (AVG), Saarbahn Netz, Schiene Oberösterreich, spolková země Salcbursko (Land Salzburg) a Zweckverband Regional-Stadtbahn Neckar-Alb. Podle původního plánu měla být první čtyři vozidla pro dopravce Saarbahn dokončena v průběhu letošního roku. Za jednu z hlavních výhod společného zadání dodávky tram-trainů bylo označováno snížení nákladů spojených s průběhem výběrového řízení a vzájemná unifikace vozidel, která je ale pouze částečná. Všechny vlakotramvaje sice mají být koncipovány jako tříčlánkové vozy, tím ovšem podobnost končí, protože různí zákazníci si zvolili odlišné konfigurace počtu dveří, výsledného délkového provedení, pozice spřáhel či nástupní výšky, jednotné není ani provedení elektrické výzbroje (jen část jednotek bude dvousystémová). Šest dopravců, potažmo objednatelů, si tak nakonec zvládlo pořídit sedm odlišných konfigurací.  

Vlakotramvaje pro Saarbahn jsou dlouhé 37 m a budou řešeny jako dvousystémové. (foto: Stadler)

První z dokončených vozů byl ze závodu ve španělské Valencii odeslán v pondělí 12. 8. 2024 do Berlína, kde se bude účastnit veletrhu InnoTrans. V souladu s původním harmonogramem se jedná o vůz určený pro dopravce Saarbahn, jenž v současné době provozuje jedinou linku vlakotramvaje (S1) mezi městy Saarbrücken a obcí Riegelsberg. Na území obou sídel budou vozy využívat napěťové soustavy 750 V DC, na železniční infrastruktuře soustavu 15 kV 16,7 Hz.

Pro provoz je dnes na trati využíváno 28 vozů Bombardier Flexity Link, které by měly být všechny nahrazeny stejným počtem závazně objednaných Citylinků od Stadleru, z nichž první by měly svézt cestující již v příštím roce. Do budoucna si může Saarbahn v rámci opčního práva přiobjednat ještě 21 vozů, které by byly určeny pro provoz na plánovaných prodlouženích, jež jsou však stále pouze předmětem posuzování (zadány byly například studie proveditelnosti). Ve verzi pro Saarbahn budou mít Citylinky délku 37 m, šířku 2,65 m a nabídnou 100 míst k sezení a až 133 k stání. Maximální rychlost je stanovena na 100 km/h.

Podobné články