Menu

STENBUS dokoupil další autobusy SOR NS 12

SOR NS 12 ev. č. 1768 nabírá během svého prvního provozního dne cestující v terminálu Černý Most. (foto: Matěj Stach)
SOR NS 12 ev. č. 1768 nabírá během svého prvního provozního dne cestující v terminálu Černý Most. (foto: Matěj Stach)
Stáhnout PDF
Autobusy
06. 07. 2024 18:47
Matěj Stach
1 minuta čtení

Celkem jedenáct dieselových vozů SOR NS 12 už čítá flotila společnosti STENBUS zajišťující provoz především městských a příměstských linek na východě Prahy. Firma v červnu obdržela další dva objednané autobusy, které byly jako vůbec první „eneska“ dopravce oděny do šedého laku proloženého vertikálními červenými pruhy už z výroby. Po vzoru trolejbusových příbuzných opustily vozy Dolní Libchavy s černými oblinami namísto šedých a na přání dopravce rovněž bez zadních spoilerů. První vypravení si za dvojici autobusů připsal vůz ev. č. 1768 na Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje (5. 7. 2024), kdy vyjel konkrétně na pořadí 221/5.

První autobusy SOR NS 12 zařadil STENBUS ještě v době, kdy se označení vozidel pojilo se slovem diesel. Během prosince 2019 postupně do provozu zasáhlo šest vozů dnešních ev. č. 1751–1756, které v průběhu roku 2021 doplnily další autobusy ev. č. 1758 a 1759. K těm se v listopadu 2022 dále připojil prototyp v. č. 2 vybavený atypicky převodovkou Voith namísto ZF, jenž byl evidenčně předřazen před zbylou osmičku jako vůz ev. č. 1750. Mezitím STENBUS sáhl po čtyřech autobusech MAN Lion’s City 12C (ev. č. 1761–1764) zařazených v lednu 2022, čímž „eneskovou“ šňůru přeťal.

Pohled na zadní partie vozu 1768 s chybějícím spoilerem a černě olakovanými oblinami. (foto: Matěj Stach)

Další návštěva podnikové prodejny libchavského výrobce se udála až v letošním roce. Dva nové vozy dorazily zhruba tři roky po zařazení NS 12 ev. č. 1759, který mezi poslední dvojicí technických kontrol najezdil za rok 138 tisíc kilometrů, což je pro představu více než dvojnásobek běžného ročního proběhu autobusu Dopravního podniku hl. m. Prahy. Právě jeho místo na túrovém pořadí 240/9 (linka Černý Most – Háje) by měl nyní zaujmout vůz ev. č. 1769, jehož dvojník 1768 už nahradil na pořadí 221/5 (linka Černý Most – Klánovice) vůz ev. č. 1752 z první vlny dodávek.

Dodejme, že nově dodané autobusy podobně jako jejich sérioví předchůdci kombinují motor FPT F4 AFE 612 F o výkonu 210 kW (v tomto případě již EURO VI-E) s automatickou šestistupňovou převodovkou z dílny ZF. Pojmou celkem 105 cestujících, z nichž na 28 čekají skořepinová sedadla. Oproti organizátorem nařízené výbavě navíc disponují USB zástrčkami pro nabíjení drobné elektroniky.

Podobné články