Polské pohraniční město Štětín (Szczecin) uzavřelo po dlouhém vyhodnocování výběrové řízení na dodávku až 12 nových obousměrných tramvají o délce 30–33 m. Vítězem tendru se stala poznaňská společnost Modertrans, která byla jediným účastníkem soutěže.
100% nízkopodlažní tramvaje si Štětín zakoupil v letech 2012 až 2014 od Pesy, kdy zařadil do provozu celkem 22 vozů z rodiny Swing. Poté se však nákup nových tramvají přibrzdil a během deseti let zařadilo město pouze deset částečně nízkopodlažních tramvají Moderus Beta (v jedno- i obousměrném provedení), které sice byly koncepčně zastaralé, ale vycházely vstříc požadavkům zákazníka na nízkou pořizovací cenu.
Letos v červenci vypsal dopravce (Tramwaje Szczecińskie) poprvé soutěž na 100% nízkopodlažní vozy, u nichž byl striktně daný požadavek na všechny otočné podvozky. Základní objednávka počítala s dodáním pouze čtyř tramvají, zbylých osm je možné zakoupit v rámci opčního práva. Součástí kontraktu je také dodávka servisního nářadí a komponentů pro údržbu a opravy vozidel a jeden specializovaný služební automobil s kolejovým adaptérem,, což je mimořádně nezvyklé spojení.
O vítězi měla rozhodnout trojice hodnoticích kritérií – cena (80 %), záruční doba (5 %) a vybrané technické parametry (mezi nimiž byly hodnoceny počet míst k sezení, počet sběračů a počet hnacích podvozků, přičemž celková váha kritéria činila 15 %).
Do srpnového termínu podal nabídku pouze Modertrans se svým modelem Gamma, který zakázku nacenil na 51,81 mil. zlotých bez DPH (cca 302 mil. Kč), což bylo těsně pod rozpočtem dopravce (51,84 mil. zlotých). Tramvaje musí být dodány do 510 dnů od uzavření smlouvy, která byla podepsána až 13. 11. 2024. V případě, že Štětín využije opci, bude mezním datem pro dodávku 31. květen 2026. Nákup dalších (až) osmi tramvají závisí na tom, zda se podaří městu získat dotaci z evropských fondů, na které je momentálně v Polsku poněkud přetlak. Dopravce se zavázal, že o případném uplatnění opce bude informovat nejpozději do 28. 2. 2025.