Premiéru v pražských ulicích za sebou mají autobusy Iveco Streetway 18M vyráběné ve spolupráci tureckého Otokaru a (rovněž tureckého) závodu Iveca. První vůz byl dopraven do areálu hostivařských garáží již 26. 4. 2023, načež následovaly další kusy, z nichž DP hl. m. Prahy přebral pouze část. Zkušební a zácvikové jízdy odhalily řadu nedostatků, které znemožňovaly, aby vozidla vyjela do provozu s pasažéry.
Dodávka vozidel, byť fyzicky existujících, se tak dostala do skluzu. Podle původně uzavřeného kontraktu mělo být 15 Streetwayů o délce 18 m dodáno do 13. 4. 2023, namísto toho však musela být část vozů, které již Iveco převezlo do areálu DPP, opět předáno zpět výrobci, takže i nyní je v hostivařských garážích alokováno jen devět z patnácti vozů, zatímco některé z nepřevzatých autobusů nalezly dočasné útočiště v areálu Arrivy v pražských Malešicích, kam si je Iveco Czech Republic na nezbytnou dobu uložilo.
Vyladění vozidel (především správné funkce dveří) dle přání zákazníka se podařilo docílit až po několika měsících. V provozu s pasažéry se objevily dne 14. 9. 2023 první dva vozy ev. č. 5101 a 5103. V obou případech byly autobusy nasazeny na dělená pořadí („šejdry“), první jmenovaný byl k vidění na nejdelší pražské autobusové lince lince č. 136 (28. pořadí) v trase Jižní Město – Sídliště Čakovice, na níž ráno najezdil pouhé 2 hodiny a 44 minut (nepočítaje výjezdové a zátahové časy) a odpoledne 2 hodiny a 51 minut. Druhý vůz ev. č. 5103 se objevil na 13. pořadí linky číslo 150 (Želivského – Na Beránku), přičemž celkový výkon činil 8 hodin a 23 minut (z toho 3 hodiny a 7 minut na ranní části; opět bez započtení výjezdových a zatahovacích tras). Oba autobusy dokončily svou premiéru s pasažéry bez závažnějších závad, vůz ev. č. 5101 nicméně musel odpolední část směny zvládnout bez funkčního informačního systému, který nahradil papír formátu A5 s nadepsaným číslem linky. Zítra (15. 9.) má být vůz ev. č. 5101 nasazen na pořadí 177/25, zatímco jeho inventárně vyšší kolega č. 5103 vyjede na 125/6.
Pražský DP vynaložil za jeden Streetway 18M částku 7,22 mil. Kč bez DPH. Kromě 15 vozů, jež by měly v dohledné době všechny vyjet do provozu, si pražský DP objednal v lednu dalších 26 článkových a 44 vozů standardní délky, které by měly být dodány do konce roku. Mimoto bylo v létě potvrzeno využití opce na dalších 39 vozů standardní délky, jež dorazí na jaře příštího roku. Postupně tak budou z ulic mizet v nadcházejících měsících nejstarší autobusy SOR řady NB, jejichž dodávky byly zahájeny v roce 2009.
Připomeňme, že v rámci Pražské integrované dopravy není DPP prvním provozovatelem modelu Streetway. Tuto pozici si uzmul pro sebe dopravce ČSAD Střední Čechy, který první dva autobusy délky 12 m zařadil do provozu už na konci února. V současné době jich má k dispozici už pět, byť i v tomto případě platí, že dva vozy ještě nesvezly cestující.