Vozový park provozovatele tramvajové a trolejbusové dopravy (SZKT) bude pestřejší o článkové trolejbusy Solaris Trollino 18 AC, které si dopravce pořídil jako ojeté za výhodných podmínek ze Salzburgu. Celkem byly nakoupeny čtyři vozy ex-salzburských ev. č. 316–319 z roku 2005, které již předtím sloužily ve Švýcarsku.
Salzburg začal s nákupem trolejbusů Solaris Trollino 18 AC vybavených elektrickou výzbrojí Cegelec (dnes Electric Components) v roce 2009, kdy byla zahájena dodávka prvních 15 vozů s konvenční karoserií, na kterou od roku 2012 navázala vozidla s designem MetroStyle. S ohledem na dobré zkušenosti s mechanickou i elektrickou částí se Salzburg rozhodl využít nabídky na pořízení čtyř starších vozů vyrobených již v roce 2005 (ještě s karoserií tzv. II. generace), které sloužily ve švýcarském městě La Chaux-de-Fonds. To se rozhodlo svůj trolejbusový provoz utlumit pod záminkou přestavby přednádražního prostoru (nyní se plánuje opět návrat trolejbusů, neboť trolejové vedení naštěstí nebylo sneseno v celé délce; pro tento účel již byly objednány i nové trolejbusy). K rozprodeji vozového parku ze švýcarské strany docházelo postupně.
Salzburg zvažoval, že by kromě 18m trolejbusů mohl pořídit i ty 12m s tím, že se nabízela otázka jejich využití ve spojení s přívěsy, čímž by vznikla velkokapacitní souprava o délce cca 22 m. Krátké trolejbusy z La Chaux-de-Fonds ale nakonec získala Ostrava (zde pod ev. č. 3728–3730). Kloubové vozy měly cestu složitější. Švýcarský zákazník se dohodl s výrobcem Solaris Bus & Coach, že mu vozidla předá za slevu při nákupu hybridních autobusů, z nichž jeden měl vycházet na cca 710 000 švýcarských franků (tehdy okolo 14,6 mil. Kč). Zpětný odkup trolejbusů měl pokrýt zhruba dvě pětiny nákladů na pořízení oněch autobusů. Trolejbusy byly z La Chaux-de-Fonds odvezeny postupně ve dnech 15. 10. 2011 (ev. č. 143), 15. 11. 2011 (ev. č. 141) a 20. 12. 2011 (ev. č. 142 a 144).
Salzburg následně uzavřel dohodu se Solarisem o odkoupení vozidel, avšak po provedení nezbytných úprav. Cena adaptací všech čtyř vozů měla dle vyjádření provozovatele (Salzburg AG) činit přibližně polovinu hodnoty jednoho nového trolejbusu. Ex-švýcarské vozy přitom byly ve vynikajícím technickém stavu a měly i mimořádně nízký kilometrický nájezd, protože ročně najely v původním působišti jen okolo 28 000–32 000 km. Repase se prováděla z větší části v polském městě Murowana Goślina, kde má Solaris své servisní středisko. Zásadní změnou byla úprava dispozice interiéru, kde Salzburg trval na své typické prostorné zadní plošině pro odstavení jízdních kol, což si vynutilo vedle demontáže sedadel také přesun kompresoru, vzduchového chlazení motoru (trolejbusy byly mimochodem tzv. dvoumotorové, což byla pro Salzburg novinka) i topení. Došlo také k výměně sběračů a k demontáži stahováků. Karoserie prošla v místech, kde to bylo zapotřebí, opravou a dostala nový kabát v bílo-vínové kombinaci nového vlastníka, došlo také k výměně podlahové krytiny, sedadel atp. Další úpravy v elektrické části se již odehrály v areálu společnosti Ekova Electric (dnes Škoda Ekova) v Ostravě za účasti pracovníků společnosti Cegelec (dnes Electric Components, taktéž ze skupiny Škoda Group).
Postupně během podzimu 2013 byly všechny čtyři trolejbusy uvedeny v Salzburgu do provozu pod evidenčními čísly 316–319. Spolehlivě pak sloužily až do letošního roku, kdy došlo k jejich vyřazení v souvislosti s dodávkou nových trolejbusů od HESSu. V průběhu služby v Salzburgu došlo v roce 2017 k odpojení trakčních baterií, kterými vozidla disponovala již od výroby a které sloužily jako náhradní zdroj pohonu pro nouzový dojezd. Důvodem měla být porucha na jednom z bateriových boxů.
Dva trolejbusy byly odstaveny v průběhu letošního roku po závadách, načež se již nejevilo ekonomické investovat do jejich opravy (v případě jednoho z trolejbusů, ev. č. 316, mělo dokonce dojít k zahoření). Szeged projevil zájem o všechna čtyři vozidla, z nichž první (ev. č. 316) již bylo do Szegedu i dodáno. Do provozu s pasažéry (coby náhrada stárnoucích vozů Škoda 15 Tr) budou s jistotou uvedeny dva vozy, které byly provozní v Salzburgu až do posledních dnů. U jednoho z neprovozních vozů SZKT věří, že jej zvládne časem zprovoznit svépomoci, osud čtvrtého trolejbusu zůstává nejasný a nelze vyloučit, že bude sloužit jen jako zdroj náhradních dílů. Před zařazením do provozu mají být každopádně trolejbusy opraveny, přelakovány a přibýt má i klimatizace salónu cestujících. Se zařazením lze tak počítat nejdříve v průběhu příštího roku.
Szeged se také uchází o nákup 12 trolejbusů Solaris Trollino 18 AC z Tallinnu (z let 2007 a 2010), který nedávno odstavil celou flotilu svých trolejbusů a připravuje se na nákup nových vozů a rekonstrukci trolejbusové sítě. Prodej nepotřebných trolejbusů se v estonské metropoli uskuteční prostřednictvím elektronické aukce.