Zevrubnou omlazovací kúrou by měla v dohledné době projít teplická „devítka“ ev. č. 105, jež ve městě slouží jako historická. Magistrát Statutárního města Teplic totiž dne 2. 11. 2022 vypsal zakázku o maximální hodnotě 9 900 000 bez DPH na provedení její generální opravy. Ta má trvat maximálně 30 měsíců od podpisu smlouvy, což předvěstí návrat vozu pod domovské troleje zhruba v polovině roku 2025.
Dodávky trolejbusů Škoda 9 Tr probíhaly do lázeňského města pod Krušnými horami mezi lety 1962 až 1981. Celkem teplické troleje okusilo 41 kusů těchto vozů, přičemž celkem sedm trolejbusů 9 Tr (ev. č. 128-134) se do Teplic dostalo v podobě ojetin ze zrušeného provozu v nedalekém Děčíně. V pravidelném provozu „devítky“ skončily v roce 1993, tedy rok před privatizací Dopravního podniku. Historická Škoda 9 TrHT z 28. výrobní série byla pod výrobním číslem 7718 vyprodukována v roce 1980. Teplice vůz nejprve křižoval pod ev. č. 110, v roce 1990 byl poté přeznačen na dnešní ev. č. 105. Stejně jako ostatní teplické trolejbusy patří i tento stroj městu, zatímco jeho provozovatelem je prozatím stále Arriva City. To už ale v době návratu vozu platit nebude, neboť město mezitím převede provoz na vlastní komunální podnik, který zahájí svou činnost s příchodem roku 2024.
Historická trolejbusová linka č. 111, na níž je vůz 9 Tr nasazován především, za sebou má 21 let provozu. V roce 2001 byla ještě pod číslem 11 zavedena v trase propojující konečné Panorama, Nová Ves a Šanov I, přičemž v této relaci se drží až do dnešních dnů. V letošní lázeňské sezóně 2022 jezdila z Panoramy přes zastávky Šanov II, Trnovany a Hlavní nádraží k Nemocnici, odkud pokračovala dále přes smyčku Třesňovka na Novou Ves, zpět na Benešovo náměstí a do obratiště Šanov I lázně. Linka je v provozu pouze ve vybraných víkendových dnech, kterých letos bylo 5 (2 v dubnu a 3 během května). Není bez zajímavosti, že trolejbusovou „jedenáctku“ mezi lety 2002 a 2013 doplňovala podobně jako v Pardubicích také nostalgická linka autobusová. Ta spojovala pod číslem 40 Teplice s Dubím. Nasazován na ni byl autobus Karosa ŠL 11.1310 ev. č. 57 (nikoliv však původní teplický vůz), jenž byl v září roku 2014 předán do Arrivy Morava, kde se podrobil potřebné generální opravě, načež byl zařazen do tamní historické sbírky.
Předmětem generální opravy trolejbusu Škoda 9 TrHT ev. č. 105 je kompletní odstrojení vozu, otryskání holého skeletu a střechy spojené s jejich natřením antikorozní barvou a nové oplechování většiny částí trolejbusu. Generální opravou projdou obě nápravy, brzdy a vzduchové rozvody, ale také řízení nebo pérování. Kompletní repasí projde sběrací soustava, potřebnými opravami poté elektroinstalace a elektrická výzbroj. Celkovou opravou projde také salon vozu. Lakování teplické „devítky“ zůstane zachováno v současné podobě, tedy s krémovými spodními partiemi a oválem stejné barvy okolo předních světel.