První z celkem tří objednaných tramvají Moderus Gamma LF 10 AC BD zahájila zkušební provoz na tramvajové trati ve Woltersdorfu nedaleko Berlína. Po zařazení všech tří vozů se očekává, že současný vozový park tvořený výhradně dvounápravovými tramvajemi Gotha T57 z let 1957 až 1961 bude plnit hlavně roli provozní zálohy a turistické atrakce.
Moderní 100% nízkopodlažní obousměrné klimatizované vozy o délce 14,91 m a se šířkou vozové skříně 2,4 m, z nichž každý nabídne 22 míst k sezení a 54 k stání, si Woltersdorf objednal v roce 2022. Jedná se o vůbec první úspěch tohoto polského výrobce tramvají na zahraničním trhu. Modertrans přitom tomu uspěl hned napoprvé, byť je nutno říci, že mu nahrávaly podmínky soutěže, jež byla pojata jako mimořádně otevřená s ohledem na malý počet výrobců nízkopodlažních tramvají o délce cca 15 m. Pro firmu, která je stále ve vlastnictví města (částečně napřímo, částečně přes městský DP), se každopádně jedná o mimořádně důležitou referenci.
Jeden vůz vychází v německých poměrech na 997 500 €, tedy v přepočtu cca 25,28 mil. Kč. To je o takřka 40 % nižší suma, než za jakou tramvaje obdobné konfigurace objednal v loňském roce Dopravní podnik města Olomouce od Pragoimexu (nejen Nutellu se tedy zjevně vyplatí nakupovat v zemi našeho západního souseda). Cenovka Modertransu přitom v sobě zahrnuje i homologační náklady v Německu.
První z dokončených vozů Moderus Gamma LF 10 10 AC BD opustil výrobní závod dne 19. 2. 2024 a zamířil do vozovny Franowo v Poznani, kde probíhaly první jízdní zkoušky. Do Německa byla tramvaj převezena dne 27. 3. 2024 a po vykládce ve Woltersdorfu zahájila v noci z 1. na 2. 4. 2024 první zkušební jízdy přímo na 5,6 km dlouhé trati spojující stanici S-Bahnu Rahnsdorf s Woltersdorfem. Zkoušky pak pokračovaly plynule během dne.