Práce na projektu tramvajové sítě v bolivijské Cochabambě opět pokračují v plném proudu. Stát totiž uhradil více než 80 % dluhů a nutných záloh vůči zhotovitelskému konsorciu Asociación Accidental Tunari a další peníze pošle co nevidět, čímž se opětovně naplno oživila staveniště červené a zelené linky.
Momentálně se pokračuje ve stavbě měníren (na celé síti jich bude 19) a nastartována byla montáž trolejového vedení v plné délce obou linek (dosud byl pod proudem jen krátký úsek červené linky; na celé zhruba 43km síti má být přes 1 300 stožárů). Po červené lince už se začaly testovat tramvaje Stadler Metelica, kterých bude celkem 12. Jako kritické místo působí při stavbě tratí úrovňové přechody, kterých vznikne několik desítek, a jejich realizace není kvůli převážně husté zástavbě, a tedy velkému silničímu a pěšímu provozu, úplně snadná.
Co se žluté linky týče, její realizace nadále stojí, neboť ještě nebylo vyřešeno její trasování (a zřejmě i financování). Zelená i červená linka by ovšem mohly být zprovozněny už před Vánoci tohoto roku. Připomeňme, že projekt, nazývaný v místních reáliích jako vlak, je opakovaně kritizován pro svou koncepci (jednokolejné tratě s výhybnami, vyhýbání se užšímu centru města, kolize s místní zelenou promenádou, koupě jen 12 tříčlánkových tramvají, kterým byla loni uměle navýšena kapacita z 6 na 11 osob/m2, apod.), i způsob, jakým byla jeho realizace zadána výše zmíněnému sdružení. Po rozestavění se pak mj. přišlo na to, že tratě nemají dostatečně vyřešeno odvodnění.