Dnes by měly oficiálně odstartovat jízdní zkoušky vozidel Stadler Metelitsa na zatrolejovaných úsecích nového tramvajového systému v bolivijské Cochabambě zvaného „Můj vlak“ (orig. Mi Tren). Po jejich dokončení by měly být dovršeny schvalovací procesy a na řadu by poté přišlo spuštění komerčního provozu, avšak jen na části plánované sítě (viz dále). Již minulý týden proběhlo odzkoušení některých dodaných tramvají po síti, aby se prověřila průjezdnost dokončených úseků a vše se připravilo na dnešní start, jehož by se měly zúčastnit vybrané lokální i státní autority. Již i ve vzdálenější minulosti se některé tramvaje sporadicky po síti projely, jednalo se však o kratičké demonstrační jízdy v trase budoucí červené linky.
Projekt, jak jsme už uváděli, nabral více než roční zpoždění. Ze tří navržených tratí, které se všechny stýkají asi 2 km jižně od centra města na novém intermodálním terminálu, je momentálně téměř dokončena jen ta pro červenou linku (udávaná míra dokončení je nyní 92 %). Připomeňme, že červená linka povede od centrální stanice do jihovýchodní části města a má délku necelých 5,5 km.
Naproti tomu trať zelené linky, která povede na západ za město do sousedních sídel, se blíží dokončení jen na asi prvních 10 km z celkových více než 27 navržených km (udávaná míra dokončení celé zelené linky je 77 %), proto se aktuální jízdní zkoušky nemohou uskutečnit dále než jen pár kilometrů za hranici katastru Cochabamby. Žlutá linka vedená obloukem okolo centra na severovýchod pak nemá stále dořešeno trasování, a je tedy blízko dokončení jen na krátkém úseku v Cochabambě souběžném s tratí zelené linky, tj. za poslední dva roky prakticky nedošlo vůbec k žádné změně (míra dokončení žluté linky má být 24 %).
Jízdní zkoušky potrvají dva až tři měsíce a někdy na počátku příštího roku by mělo následovat spuštění komerčního provozu aspoň na červené lince. Ta, stejně jako zelená linka, ještě stále nemá návěsti a ani signalizaci na přejezdech funkční, a tak budou podél hotových úseků, a to zejména na četných přejezdech, asistovat dopravně-bezpečnostní hlídky. Zatímco zelená linka bude definitivně dokončena příští rok, kdy by se na ni mělo také začít jezdit s cestujícími, žlutá linka stále nevidí světlo na konci tunelu. Nynější primátor sice po svém zvolení slíbil, že trasu žluté linky jeho administrativa brzy vyřeší, to se ale dosud nestalo, a tak jej v tomto měsíci bolivijský ministr veřejných prací vyzval, aby situaci žluté linky na jeho radnici promptně dořešili, jelikož se jedná o stavbu, kterou nefinancuje Cochabamba, a naopak z její nerealizace ztrácí Cochabamba nové příležitosti. Dle některých názorů je ovšem stavba žluté linky v původně předpokládaném směru neproveditelná, neboť by trať musela křížit značné množství silnic a pěších přechodů, potýkat se s korytem řeky, a bude nadále narážet na odpor řady obyvatel či jinak dotčených zájmových skupin a rychlou obsluhu samotného jádra města stejně nevyřeší.
Každopádně se zdá, že se projekt, který provázely v minulých letech velké kontroverze, přece jen dočká aspoň nějakého dokončení.