V Avellinu dopravce Air Campania zahájil dnes, 3. dubna, trolejbusovou dopravu s cestujícími, když vypravil v 7:30 od tamního vlakového nádražní první spoj. Nejednalo se však o žádný slavnostní okamžik, kromě půltuctu novinářů totiž o první pravidelný spoj nikdo nejevil zájem a první cestující z nesdělovacích prostředků, žena, nastoupila do trolejbusu až na další zastávce. Prvním spojem se nakonec kromě novinářů svezli jen 4 cestující. Není ovšem divu, samotné město žádnou propagační kampaň, zřejmě z důvodu trapné historie realizace a zprovozňování trolejbusového systému, který byl zamýšlen už před zhruba čtvrtstoletím, nespustilo a na svých sociálních sítích vykazuje dlouhodobě bídnou aktivitu. K zahájení provozu trolejbusů vydalo na svém webu aspoň krátkou zprávu, ale až dnes, navíc bez fotografií. Když už nic, v této zprávě aspoň město vyzvalo občany, aby nový dopravní systém, nazvaný jako „lehké metro“, využívali namísto svých aut, kdykoli to bude možné.
Lehké metro bude vedeno během prvního půl roku ve zkušebním režimu. V souladu s očekáváním nebude provoz trolejbusů nijak intenzivní. Minulý pátek zveřejněné jízdní řády (ten pro období s otevřenými školami zde a ten pro období se zavřenými školami zde) odhalily, že pro celodenní provoz stačí jen dva trolejbusy, které budou dopravu na lince s označením O zajišťovat ve zpravidla půlhodinovém intervalu. O svátcích a nedělích nebudou trolejbusy jezdit vůbec. Do budoucna se nicméně nějaké navýšení spojů očekává. Dodejme, že celková délka trolejbusové trasy v Avellinu je přibližně 11 km. Trať je polookružní, na prvních zhruba dvou kilometrech dvoustopá. Část trasy je nezatrolejovaná a pojížděná na dieselagregát.