Rada italského města Parma schválila na konci ledna 2025 projekt TRM (Trasporto Rapido di Massa), který má vést k posílení místního systému veřejné dopravy. Hlavním protagonistou tohoto projektu mají být nové 18m trolejbusy, pro které má být v severojižním směru vytvořen 8km koridor, jenž bude z více než 70 % vyhrazený a spojí místní vlakové nádraží ležící blízko centra města a jižně ležící kampus univerzity. Celkové náklady na výstavbu této infrastruktury pro rychlou a ekologickou hromadnou dopravu se odhadují na 70 milionů eur (asi 1,8 mld. Kč). Radnice Parmy bude žádat o fondy na italském ministerstvu dopravy.
Ambiciózní projekt představili včera ráno během tiskové konference primátor Parmy, Michele Guerra, prezident provincie Parma, Alessandro Fadda, a spolu s nimi také Gianluca Borghi, radní pro energetiku, udržitelnost životního prostředí a mobilitu magistrátu města Parmy, Roberto Prada, předseda městské společnosti TEP S.p.A., která provozuje městskou hromadnou dopravu na území Parmy, a Filippo Fritelli, prezident SMTP, což je agentura pro mobilitu a veřejnou dopravu v oblasti Parmy, která působí na území tohoto města i provincie Parma (tzv. oblast Taro) a která má za úkol navrhovat, organizovat a podporovat služby veřejné dopravy při začlenění soukromé mobility.
Počet trolejbusů nebyl na včerejší tiskové konferenci zveřejněn, ví se ovšem, že interval spojů ve špičce má být každých 5 minut a navrhovaná komerční rychlost 24 km/h má dle činovníků z Parmy odpovídat komerční rychlosti v metru (co se však pod pojmem „komerční“ přesně skrývá, radnice neodtajnila). Předpokládaná přepravní kapacita na koridoru je 1 700 cestujících za hodinu, a to i díky systému priority na semaforech, který má zajistit plynulé a nepřerušované jízdy trolejbusů.
Stavební zásahy sice povedou k vytvoření vyhrazených úseků pro trolejbusy a povedou ke změnám v organizaci místní MHD, ve výsledku ale nemají mít významný negativní dopad na občany, ať už se jedná o ztrátu parkovacích míst nebo omezení soukromého přístupu k nemovitostem.