Menu

Trolejbusy do Florencie?

Ve Florencii v minulosti trolejbusy jezdily na rozsáhlé síti. První úsek byl zprovozněn v roce 1937, poslední pak uzavřen v roce 1973. Trolejbus Fiat 656F/121 ev. č. 2012 na fotografii patří k první 14kusové sérii z roku 1937, která ve městě zahajovala provoz. (zdroj: Wikipedia.org)
Ve Florencii v minulosti trolejbusy jezdily na rozsáhlé síti. První úsek byl zprovozněn v roce 1937, poslední pak uzavřen v roce 1973. Trolejbus Fiat 656F/121 ev. č. 2012 na fotografii patří k první 14kusové sérii z roku 1937, která ve městě zahajovala provoz. (zdroj: Wikipedia.org)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
14. 07. 2020 20:42
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Komise pro mobilitu a dopravu spadající pod Svaz inženýrů provincie Florencie (Ordine degli Ingegneri della provincia di Firenze; Svaz inženýrů je organizace definovaná italským zákonem, která sdružuje profesní inženýry), jehož někteří členové se podílí na dopravních projektech této provincie, přišla s návrhem, aby se v části ležící jižně od centra Florencie zavedly parciální trolejbusy.

Předseda této komise, Fiorenzo Martini, pro místní sdělovací prostředky před několika hodinami uvedl: „Za potenciálně zajímavé považujeme využití (dopravních; pozn. autora) prostředků se smíšeným napájením „drát a baterie“ pro realizaci pevných tratí na trasách s konzistentní dopravou – avšak ne takovou, aby ospravedlnila tramvaj –, a to při mnohem vhodnějších nákladech a časech.“

Orientační vedení možných zatrolejovaných tras v jižní části Florencie. (mapový podklad: Google Maps)

Jako vhodné pro zavedení parciálních trolejbusů, které by měly svou dobíjecí infrastrukturu (= trolejové vedení) vystavěnou jen na vhodných úsecích, vytipovala komise dva směry: jeden po ulici Senese do předměstské části Florencie zvané Galluzzo a druhý po ulici Chiantigiana do obcí Antella a Grassina (viz orientační nákres). Martini připomněl, že po ulici Senese již kdysi dávno jezdily parní tramvaje.

Přesné počátky ani ukončení daných trolejbusových tratí nebyly zatím definovány, v případě realizace celého projektu by ovšem v jižním perimetru Florencie vznikla síť o délce minimálně 10 km (jednosměrně). Komise vidí zavedení trolejbusů v uvedených dvou směrech jako smysluplné, a to jednak z hlediska ekologického, tak i z hlediska ekonomického – v aktuálních krizových časech by byl realizován inovativní projekt, jenž by zchudlé rozpočty místních samospráv dlouhodobě nijak zvláště nezatížil. Pokud by byl návrh komise vzat v brzké době provinčními a městskými politiky v potaz, mohla by se realizace celého projektu uskutečnit v horizontu do tří let.

Podobné články