Maďarský Szeged ani pět měsíců od dodání prvního trolejbusů SOR TNS 12 s elektrickou výzbrojí od společnosti Rail Electronics CZ nemohl uvést do provozu žádný ze čtveřice objednaných vozů. Český výrobce výrazně natáhl homologační proces, takže potřebná razítka umožňující nasazení vozidel do provozu nejsou stále k dispozici. Navíc byly trolejbusy předány s řadou technických i administrativních nedostatků.
SOR Libchavy uspěl ve výběrovém řízení na dodání až šesti parciálních trolejbusů pro Szeged v roce 2022, kdy porazil Solaris Bus & Coach. Základem kontraktu měla být čtyři vozidla, zbylá dvě si může místní DP (SZKT) přiobjednat v rámci opce. Původním dodavatelem elektrické výzbroje měla být společnost Cegelec (dnes Electric Components; člen skupiny Škoda Group), nicméně SOR v krátké době na jaře 2023 rozhodl o tom, že bude zakázky pro Prešov, Bratislavu i Szeged realizovat s jinými partnery, když po Cegelecu začal požadovat dodatečné bankovní záruky převyšující výrazně hodnoty plnění na straně pražského dodavatele, čímž byly vytvořeny podmínky, jež nemohl Cegelec akceptovat. Pro Szeged si SOR vybral řešení od vlastní dceřiné firmy Rail Electronics CZ, přičemž finálnímu zákazníkovi byl krok prezentován jako cesta k zajištění včasného plnění kontraktu.
Ve skutečnosti se harmonogram dodávek oproti původním předpokladům výrazně natáhl. První trolejbus (budoucího ev. č. T-400) dorazil do Szegedu až 5. 3. 2024, po něm pak následovaly ve dnech 7. 3. a 11. 3. 2024 další dva vozy (T-401 a T-402). Čtvrtý (T-403) zůstal v ČR, kde měl absolvovat homologační proces v kooperaci s externí zkušebnou, jenž měl být následně potvrzen maďarským schvalovacím orgánem. Do Szegedu byl čtvrtý vůz převezen až 10. června 2024.
Všechna čtyři vozidla se prozatím objevovala v ulicích města jen v rámci zkušebních jízd s provizorní registrační značkou, přičemž každý z trolejbusů najezdil zhruba mezi 550 až 850 km. Penále za pozdní dodávku vozidel mezitím dosáhlo max. stropu, jenž byl stanoven na 20 % pořizovací ceny vozidel. O formě úhrady mají mezi dopravcem a dodavatelem mají stále probíhat jednání. Ztrátě dotace, která hrozila, pokud by trolejbusy nevyjely do konce května 2024, se naštěstí podařilo zabránit v důsledku dohodnutého posunu na profinancování zakázky ze strany státu.
Ačkoli se po dodání čtvrtého vozidla optimisticky uvádělo, že by mohly všechny čtyři trolejbusy vyrazit do provozu během července či od počátku srpna, momentálně se zdá, že nebude možné vozidla zařadit dříve než v září. Kromě samotných (stále) chybějících razítek byly totiž trolejbusy předány také s řadou blíže nespecifikovaných technických nedostatků, a tudíž s výhradami ze strany zákazníka, přičemž jejich odstraňování probíhá pomalým tempem, což rovněž znemožňuje zařazení vozů do pravidelného provozu.