Menu

Trolejbusy v Avellinu mají vyjet 3. dubna

Trolejbus v Avellinu. (foto: Prima Tivvù)
Trolejbus v Avellinu. (foto: Prima Tivvù)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
28. 03. 2023 17:45
Vít Hinčica
1 minuta čtení

V pondělí 3. dubna 2023 mají do ulic Avellina konečně vyjet trolejbusy. Radnice Avellina se dnes pochlubila, že byly zdolány všechny administrativní překážky, včetně získání posledních povolení od ministerstva i od regionu Kampánie. I na půl roku nasmluvněný dopravce, AIR, potvrdil, že trolejbusy vyjedou příští pondělí. 

Zřejmě tak už skončí nekonečná sága zhmotnění a zprovozňování nového trolejbusového provozu v jižním vnitrozemí Itálie, vzletně nazývaného jako „lehké metro“, která trvá déle než 15 let. Metro, a to aspoň lehké, však bude daný provoz připomínat jen s velkou dávkou představivosti. Nejenže místo kolejových vozidel budou cestující nastupovat do trolejbusů, ale ani přítomnost trolejbusů v avellinských ulicích nebude výrazná, takže svou intenzitou bude mít provoz k metru na míle daleko. Vozidla mají být denně v provozu jen od 7:30 do 16:55 a intervaly mezi jednotlivými spoji zřejmě nebudou nijak krátké, ostatně stávající městské autobusové linky mají zpravidla hodinové intervaly, v lepším případě půlhodinové, a v horších případech je provoz na některých linkách sporadický. V neděli a o svátcích se pak cestující trolejbusem neprojedou vůbec. Je sice pravdou, že provoz avellinských trolejbusů bude v prvním půlroce zkušební, radnice už ale loni v prosinci dala najevo, že nemá peníze na to, aby mohla trolejbusy provozovat po celý den, takže ani po uplynutí prvních šesti měsíců provozů se nedá čekat, že by se to ve městě trolejbusy, kterých bylo navíc objednáno jen 11, jen hemžilo. Paradoxně však radnice nemínila zasáhnout do tras stávajících městských linek autobusů.

Na konci loňského roku se také ukázalo, že většina 11členého parku trolejbusů Van Hool byla neschopná provozu. Kolik je dnes vozidel připraveno k pravidelné výpravě, zůstává neznámo, pokud by však jezdily na okružní jednosměrné trase trolejbusy jen co půlhodinu a jedno „kolo“ trvalo okolo 50 minut, stačily by Avellinu pouhé dva trolejbusy na to, aby byl tento interval dodržen.  Jediné, co je však nyní napevno známo, je jen to, že zhruba 11 km dlouhá jednosměrná trasa má obsahovat 15 zastávek a cena jízdného bude stejně jako v jiných vozidlech MHD 1,20 eur. 

Podobné články