Simulační zkoušky nového trolejbusového systému v Avellinu dopadly ještě hůře, než se očekávalo. Podle dnešní zprávy místního média ITV online se dnes ráno konala schůzka mezi městem a Air Campania, na které bylo sděleno, že 10 z 11 vozidel nejezdí pro technické závady. Na počátku simulačních zkoušek před 2 týdny přitom jezdily trolejbusy čtyři a trolejbusový systém měl být konečně zprovozněn 12. prosince. Nyní je tak jisté opět to, že se trolejbusů místní občané jen tak brzo nedočkají, a nebudou za tím pouze nedokončené byrokratické formality, jak se ještě minulý týden mohlo zdát.
O jaké technické problémy se jedná, se nepodařilo zjistit. Radnice je totiž na slovo skoupá a nadále mlží. Uvedla jen, že se snaží problémy vyřešit a snažila se navázat kontakt například s jednou nejmenovanou římskou společností, protože si sama s trolejbusy neví rady. Připomeňme, že si Avellino už téměř rok najímá služby specializovaného inženýra z Neapole, Luigiho Di Mattii, který všechny trolejbusové zkoušky v Avellinu vede. Ten také rozhodl o tom, aby se simulační zkoušky prodloužily i po 11. prosinci. K tomu, proč nebylo možné trolejbusy od 12. prosince zprovoznit a jaké jsou nynější technické problémy většiny vozů, se pro média nevyjádřil. Stejně tak není známo, zda je Avellino ve spojení s Van Hoolem či nikoli. Místní představitelé radnice jsou tak jen dalšími z italských úředníků a politiků, kteří nejenže prokázali neschopnost v rozumné době zprovoznit trolejbusové trati, jež byly dlouhá léta z peněz daňových poplatníků budovány (připomeňme například Rimini či Pescaru), ale také veřejnost o pravdivém stavu věci otevřeně informovat.