Po dlouhé době přišla zpráva týkající se obnovy trolejbusového vozového parku v Quitu. Ten už totiž přesluhuje a minulé vedení radnice svůj záměr nakoupit desítky nových trolejbusů přenechalo na počátku roku 2019 novému vedení, které se však dlouho nemělo k tomu, aby sdělilo, jaký bude osud tamní trolejbusové dopravy.
Minulý týden při příležitosti 25. výročí trolejbusového systému (první úsek otevřen 18. 12. 1995), ve kterém dosud působí první řidič i první vozidlo ev. č. 01, zaznělo, že se připravuje nákup 19 trolejbusů. Radnice uvedla, že je nutná obnova trolejbusového parku, ta ale nebude odpovídat původnímu počtu trolejbusů, který byl pořizován v 90. letech, a to z důvodu prognóz poptávky. Co se tím přesně myslí, je těžké říci, neboť nebýt letošního roku, čísla přepravených cestujících na severojižní trolejbusové tepně (řešené částečně ve formě BRT) by nadále rostla, čehož je důkazem i to, že trolejbusům musejí už léta vypomáhat až desítky autobusů denně, jelikož flotila trolejbusů se postupem času snižovala (některé vozy buďto dosloužily, nebo byly vyřazeny kvůli nehodě).
Je sice pravdou, že trasa trolejbusů je částečně paralelní s nově vybudovanou linkou metra (otevřít se má až v prvním čtvrtletí 2021), nicméně není zcela shodná a město navíc plánuje páteřní severojižní koridor prodloužit, avšak, jak se zdá, s pomocí elektrobusů. Ostatně v lednu 2020 se zástupci města do Číny podívali a už v minulosti chtěli radní do elektrobusů masivněji investovat.
Z nedávného vyjádření radnice sice není jasné, jestli se bude pořizovat jen 19 trolejbusů, nebo se pořídí později i další trolejbusy, ale nebude jich mnoho, i tak ale počet 19 vozidel nechává rozporuplné pocity, když je známo, že většina trolejbusů už měla být dávna vyměněna za nové, což se nestalo, a nyní má být většina z těch, které ještě jezdí, z rozhodnutí města, jež nechce nechávat trolejbusy více přesluhovat, vyřazena z provozu, nehledě na to, že některé by ještě nadále mohly spolehlivě jezdit (další informace z minulosti například zde.).