31. říjen 2024 byl posledním dnem provozu trolejbusů v estonské metropoli v jejich současné podobě. Bez větší pozornosti médií v noci zatáhly do vozovny a dnes místo nich již vyjely autobusy. Důvodem má být údajně špatný stav vozidel, která měla překročit původně plánovanou životnost. Na nové trolejbusy běží momentálně výběrové řízení. Dodaná vozidla by pak měla sloužit na rekonstruovaných tratích, jejichž délka se však v porovnání se současným rozsahem zkrátí. Město totiž hodlá demontovat troleje v samotném srdci metropole, ačkoli zde trolejbusy neprojíždějí přímo historickou částí.
Přestože lze mít výhrady k tomu, jak Tallinn nakonec k budoucnosti svých trolejbusů přistoupil, je nutné konstatovat, že vůbec zájem na jejich přežití (byť výhradně s parciálními trolejbusy) je v místních podmínkách malým zázrakem. Město v posledních letech síť trolejbusů významně redukovalo a odstavovalo nejstarší vozy bez toho, že by za ně pořizovalo náhradu, přičemž se opakovaně hovořilo o kompletním zániku provozu. V rámci strategie obnovy vozového parku však bylo vypracováno několik studií, které ve vztahu k povinnosti nákupu bezemisních vozidel doporučily shodně nadále udržet provoz trolejbusů s tím, že je možné jej do budoucna i vhodně rozšířit (mj. do lokalit, v nichž bylo před nedávnem trolejové vedení nákladně sneslo). Trolejbus zkrátka vyšel ze všech sledovaných variant jako nejlevnější (zdravíme do Košic), a to i přes doporučení investovat do rekonstrukce trolejového vedení a (především) do zastaralé napájecí infrastruktury.
Dopravní podnik TLT se rozhodl, že stávající provoz přeruší a provede potřebné investice i v úvodu zmíněné snesení části tratí. Vozový park, patrně vyjma dvou vozů, do nichž si nedávno Tallinn sám nechal instalovat trakční baterie, by měl být vyřazen, přičemž bylo argumentováno jeho stářím, jež mělo dle šéfa TLT Kaido Padara dosáhnout 18–20 let. Ve skutečnosti ale byla většina vozů mladších a trolejbusy, které provoz v závěru října uzavíraly, měly stáří 14 až 16 let. Konstatování ředitele Padara o tom, že TLT nechce poskytovat službu, v níž by hrozilo, že cestujícím na hlavu poteče voda, anebo by procházela noha podlahou, tak bylo vzhledem k reálnému stavu tallinnských trolejbusů nemístné, byť sám ředitel uvedl, že v tomto duchu hovoří poněkud nadneseně.
31. 10. 2024 se každopádně provozní éra trolejbusů v tichosti uzavřela a nezbývá než doufat, že se za dva roky podaří skutečně vyrazit do ulic s novou generací vozidel, na níž momentálně běží výběrové řízení. Celkem má být pořízeno 18 vozů o délce 12 m a 22 článkových o délce 18 m, které by měly zvládnout na jedno nabití ujet až 25 km. Součástí kontraktu je opce na dalších až 30 trolejbusů. S ohledem na stanovené podmínky lze v podstatě počítat s tím, že výběrové řízení bude mít pouze jednoho či max. dva účastníky.
Zastavení trolejbusové dopravy s sebou přineslo ještě jeden negativní jev. V Estonsku bylo možné řídit trolejbusu na základě řidičského oprávnění na trolejbus, nikoli na autobus. Přerušení provozu tak znamená i nutnost přeškolení personálu. Z cca 120 řidičů ale měla tuto možnost dle zpráv v médiích využít jen zhruba polovina, další řidiči se měli rozhodnout ze služeb TLT odejít, což může v budoucnu přinést jisté komplikace.