Menu

Ukrajinské ministerstvo financí chce zrealizovat obří trolejbusovou linku

Trolejbus BKM-321 v Kramatorsku na snímku z roku 2017. (foto: Andrej Char’kovoj)
Trolejbus BKM-321 v Kramatorsku na snímku z roku 2017. (foto: Andrej Char’kovoj)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
28. 10. 2020 20:42
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Loni jsme na webu informovali o tom, že by se čtyři města Doněcké oblasti ležící pod kontrolou ukrajinské vlády – Slovjansk (109 tisíc obyvatel), Kramatorsk (153 tisíc obyvatel), Družkivka (58 tisíc obyvatel) a Kosťantynivka (72 tisíc obyvatel) – mohla propojit trolejbusovou tratí. Dne 22. 10. 2020 Ministerstvo financí Ukrajiny uvedlo, že jedná o financování této trati s Evropskou investiční bankou, která již dle slov ministerstva potvrdila o projekt zájem. Oproti původnímu návrhu, se kterými přišli regionální politici, ovšem ministerstvo uvádí, že by se trať mohla protáhnout výhledově ještě více na sever, do pětitisícového Svjatohirsku, kde je známé poutní místo.

Dle ministerstva chybí v dané oblasti adekvátní veřejná doprava a trolejbus by měl být tím správným řešením, „ekologicky čistým“, přičemž, jak jsme již loni uváděli, by se využila stávající trolejbusová, příp. jiná infrastruktura v dotčených městech. Celkem by měla trať i se započtením existujících tratí stávajících trolejbusových provozů v Kramatorsku a Slovjansku měřit 48 km. Pokud jde o oficiální plánek publikovaný ministerstvem a uveřejněný níže, vykazuje určité nedokonalosti. Vyznačená vzdálenost mezi Svjatohirskem a Slovjanskem není 20 km, ale zhruba 25 km. Další vzdálenosti (3,5 km, 5,5 km a 8 km) ukazují jen vzdálenosti mezi hranicemi jednotlivých měst. Proto tedy platí, že ve výsledku, pokud by trolejbusy putovaly až k poutnímu místu, by obří trolejbusová linka měřila zhruba 75 km. Část trolejbusového provozu by se sice měla odehrávat s pomocí baterií, nicméně i tak se dá očekávat výstavba několika desítek nových kilometrů trolejového vedení. Dodejme, že z meziměstské trolejbusové dopravy by mělo mít prospěch okolo půl milionu lidí.  

Návrh. (zdroj: Ministerstvo financí Ukrajiny)

Poděkování: Andrej Char’kovoj

 

Podobné články