Ruský podnik Uraltransmaš postavil tramvaj typu 71-415R, která konstrukčně značně odpovídá modelu 71-415 (např. stejná délka 16,5 m) z jeho produkce, vnitřní i vnější podobou je však velmi odlišná. Tramvaj je totiž vyvedena v retro stylu a je určená pro Jekatěrinburg, kde má především přitahovat turisty. Na novou tramvaj se 30. prosince 2020 přijeli do závodu Uraltransmaše (patří pod Uralvagonzavod, jenž je pro změnu součástí korporace Rostech) podívat vysoké kádry ze Sverdlovské oblasti (např. gubernátor) i její metropole, kterým se nový vůz zalíbil. Většinou velmi kladné reakce sklidila tramvaj na sociálních sítích i různých dopravních fórech. Do tramvaje se vměstná až 199 osob, přičemž k sezení je určeno celkem 30 míst.
Velkou předností nové tramvaje je její nízkopodlažnost, která turistům z řad lidí se zdravotními hendikepy i rodičům s kočárky značně usnadní cestování. Podstropní obrazovky působí v interiéru poměrně nerušivě a dojem příliš nekazí ani bílé zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky. Tramvaj ovšem zatím nevyjela do provozu, a tak je ještě předčasné hodnotit všechny její kvality.
Uraltransmaš hraje v Rusku na poli produkce tramvají spíše druhé housle a jeho výrobky dosud většinou zahnízdily ve městech na Uralu nebo blízkém okolí. Tramvaje vyvinuté a vyráběné Uraltransmašem v 21. století navíc až donedávna obvykle připomínaly tradiční hranaté nebo polohranaté krabice (včetně typů 71-402, 71-403, 71-405, 71-407, apod., které byly vyrobeny v několika desítkách kusů), proto také někteří lidé retro tramvaji vysekli kompliment, a sice že se má jednat o dosud nejlepší počin Uraltransmaše.
Neoznačené foto: Uraltransmaš