V příštím roce má do východokazašského Usť-Kamenogorsku dorazit 5 nových sólo tramvají. Cena jedné je odhadována na v přepočtu cca 8,7 mil. Kč. Dodavatel ještě nebyl vybrán, primátor Usť-Kamenogorosku tento týden uvedl, že jednou z možností je běloruská výroba (= Belkommunmaš). Druhou možností, kterou nyní skloňují některá kazašská média, je Jekatěrinburg, kde působí Uralvagonzavod. Tendr vypíše ministerstvo financí poté, co budou ředitelem místního tramvajového provozu, Michailem Čajkou, zhotoveny podklady pro tendrovou dokumentaci. Primátor má za to, že tramvaje dojdou do září 2022.
Město má požadavek na nízkopodlažnost, nicméně za tyto peníze bude možné dodat jen vysokopodlažní vozy s nízkým oddílem. Tramvaje mají být kromě toho plně klimatizované. Je to už poněkolikáté, co jsou nové tramvaje místním občanům slibovány, řada z nich si proto tentokrát na sociálních sítích neodpustila ironické poznámky na adresu své radnice. V únoru tohoto roku Čajka prohlásil, že cena ruské sólo tramvaje z UKVZ je 33 mil. RUB (dnes cca 9,9 mil. Kč), zatímco cena běloruské tramvaje 356 tisíc dolarů (dnes necelých 8 mil. Kč). Zvažovány byly i ojetiny z Německa za kusovou cenu 46 tisíc eur (cca 1,1 mil. Kč), přičemž Čajka dodal: „Praha také prodává“… „Dohromady vzato, vše zvážíme a pak se rozhodneme, co můžeme dovléci.“ Nakonec tedy zvítězily nové tramvaje.
Připomeňme, že se před třemi lety musel provoz ve městě otevřený v roce 1959 zachraňovat. Nyní sice tramvaje bez přerušení jezdí, avšak celkově v neuspokojivém počtu a někdy i v neuspokojivém stavu. Město nicméně provedlo některé nutné opravy vozidel, a pracovalo také na infrastruktuře (k dnešnímu dni ale byla opravena jen mizivá část z tratí měřících v souhrnu méně než 15 km; bráno jednosměrně), a i v příštím roce bude investovat do opravy havarijních úseků, pro což v přepočtu vydělilo cca 13 mil. Kč, k čemuž se ještě přidá cca 10 mil. Kč z oblastního rozpočtu.