Za velkého smutku pracovníků místního dopravního podniku i mnoha občanů byl dne 30. června 2022 vypraven poslední trolejbusový spoj v ruském Bělgorodu. Namísto trolejbusů začaly být od 1. července 2022 vypravovány naftové autobusy. Ze 114 zaměstnanců dosud zajišťujících provoz trolejbusů jich část přešla k autobusovému podniku, část se přeškolí na jinou profesi a menší část skončí v důchodu nebo bez práce.
Bělgorodský trolejbusový provoz zahájil činnost 3. prosince 1967 a jeho působnost na území města se postupně rozšiřovala. Trolejbusy dokonce začaly obsluhovat i jednu sousední vesnici. V tomto století, a zejména pak v poslední dekádě, však začaly být mnohé trolejbusové linky a také některé tratě rušeny (viz stav v letech 2011, 2015 a 2020). Výjimečně se podařilo na některé trasy trolejbusy vrátit, to však nemohlo změnit celkový kurz posledních vedení místní radnice, kterým se stalo definitivní zrušení trolejbusů, a to s argumentem jejich deficitní infrastruktury a celkové prodělečnosti trolejbusového provozu. Jako kompenzace byly nejprve občanům slibovány elektrobusy, jednalo se ovšem jen o prázdná slova, protože 400tisícový Bělgorod by sotva sehnal finance na nové elektrobusy a potřebnou infrastrukturu, když údajně nemohl najít poslední léta finance ani na obnovu trolejbusového provozu. Ačkoli plán na zrušení trolejbusů rezonoval ve městě už několik let a formovaly se proti němu z řad trolejbusových pracovníků i občanů města silné skupinky odporu, které se snažily poukázat na to, že provoz autobusů není o nic levnější a provoz elektrobusů by byl ještě větší položkou pro městskou kasu, radnice zůstala neoblomná.
Paradoxní ovšem je, že Bělgorod nepatřil v Rusku mezi trolejbusová města, která by trpěla přestárlými vozy. Jeho park byl totiž tvořen převážně Optimami od Trolzy z roku 2011 a krátkými Vitovty od Belkommunmaše z roku 2013, takže se jednalo na ruské poměry o relativně mladou flotilu trolejbusů. Radnice nicméně jako překážku pro další provoz trolejbusů uváděla především stav infrastruktury, jejíž obnova by si vyžádala investici ve výši 1,5 až 2 mld. RUB (v přepočtu cca 620 až 830 mil. Kč), a na to údajně město nemohlo najít prostředky. Je však možné uvést to, že severně, a jen 330 km vzdušnou čarou vzdálené město Brjansk před nedávnem zavelelo s pomocí federální podpory ke komplexní modernizaci své trolejbusové sítě i parku, který bude obměněn příchodem 100 trolejbusů (34 vozů je nyní ve výrobě u Trans-Al’fy). 15 nových trolejbusů by mělo dorazit i do 140 km vzdáleného Kursku. Opět se tedy potvrzuje, že otázka provozu trolejbusů není v Rusku otázkou primárně rozpočtovou, nýbrž otázkou politické vůle a snahy.