BusLine se stane prvním provozovatelem linkových autobusů Mercedes-Benz Intouro třetí generace v České republice. Do svého vozového parku pořídil pět vozů v třínápravovém patnáctimetrovém provedení (Intouro L). Formálně je nicméně majitelem vozidel společnost OverLine Fleet, jež vozidla BusLinu (konkrétně jeho odnoži BusLine LK) pronajímá, přičemž samotná firma OverLine Fleet je ovládaná firmou BusLine Holding.
Intouro se zrodilo již v roce 1999 a na rozdíl od dnešního provozního určení šlo původně o zájezdový autobus postavený na platformě modelu Setra Comfort Class 300 určený pro cenově sensibilní trhy (tj. východní Evropu a Blízký východ), přičemž výroby se zhostil závod Mercedesu v Turecku, který vozidla chrlil až do roku 2005, načež byla od roku 2006 uvedena do výroby nástupnická verze, která sice nesla identické obchodní jméno, z hlediska provedení šlo však o naprosto rozdílné vozidlo, které kleslo o kategorii níž, tedy do segmentu meziměstské dopravy. Zde mu místo uvolnilo Conecto, jež bylo nově dostupné už jen jako městský nízkopodlažní autobus.
Druhogenerační Intouro sice mělo být určeno rovněž hlavně pro východoevropské trhy, ve snaze utrhnout tržní podíl v sílící konkurenci v zemích západní Evropy ale EvoBus vrhl Intouro i na trhy Francie a Belgie a od roku 2012 s ním vstoupil i do Německa, Švýcarska, Rakouska, resp. obecně do celé západní Evropy. Tím definitivně podřízl větev příbuznému Integru vyráběnému v Německu, které ve výrobním programu dožívalo a nedokázalo si před tureckým sourozencem obhájit svou vyšší pořizovací cenu, takže v roce 2018 z nabídky v tichosti vypadlo.
U nás se druhogenerační Intouro stalo symbolem modro-bílých flotil skupiny ICOM, která se však začala po roce 2015 od vozů tohoto typu odklánět, neboť EvoBus doplnil na trh dosud chybějící linkový částečně nízkopodlažní vůz v podobě modelu Setra S 415 LE (a odvozených délkových modifikací; i ten je dnes z větší části produkován v Anatolii), který v objednávkách ICOMu Intouro vytlačil na periferii a dosud poslední zástupce tohoto typu nakonec pořídil ICOM už v roce 2020. Třetí generace autobusu – rovněž pojatá jako linkový středněpodlažní vůz – se tak do jeho služeb už nedostala. Po novém Intouru, jež bylo oficiálně představeno na podzim 2020, ovšem nesáhl až dosud ani žádný jiný český zákazník, takže premiéru si na českých silnicích odbude Intouro až v letošním roce u skupiny BusLine.
Připomeňme, že dosud se u nás nová Intoura jen testovala: v lednu a v únoru 2021 se objevil předsériový předváděcí vůz s německou registrační značkou (NU-MB 1320) u jihlavského ICOMu a středočeské Arrivy, v listopadu a prosinci 2022 byl testován u TAD (Trutnovské autobusové dopravy) a opět u jihlavského ICOMu jiný z předváděcích vozů – konkrétně Intouro K s mild-hybridním modulem (německá RZ: NU-I 1376).
Nové Intouro je k dispozici v délkách 10 750 m (Intouro K), 12 140 mm (Intouro), 13 100 mm (Intouro M) a 14 900 mm (Intouro L), přičemž provedení K, M a L byla na trh doplněna až v roce 2021. BusLine si pořídil nejdelší verzi vybavenou 65 polohovatelnými sedadly, která by měla sloužit na linkách z Prahy do Jablonce nad Nisou, Rokytnice nad Jizerou či Harrachova. S ohledem na to, že jde o linky, které jsou v části své trasy zahrnuty do systému Pražské integrované dopravy (PID), splňují autobusy některé z podmínek pro nasazení na linkách PID (zejména osazení odpovídajícím odbavovacím a informačním systémem). Pohon Intoura L zajišťuje šestiválcový motor Mercedes-Benz OM 470 o výkonu 290 kW, převodovka je použita automatizovaná, rovněž z produkce trojcípé hvězdy (Mercedes-Benz GO 250-8).
K předání pětice bíle lakovaných vozů skupině BusLine došlo dne 3. 3. 2023 v areálu společnosti EvoBus Česká republika v Praze. Vypravení na linky se předpokládá koncem příštího týdne.