Dne 13. září 2022 v bolívijské Cochabambě a přilehlém okolí začaly tramvaje převážet cestující na červené a části zelené linky nového systému zvaného Mi Tren budovaného od srpna 2017. Lépe řečeno, do daného území se tramvaje vrátily po téměř 75 letech. Už v první polovině 20. století totiž jezdily po centru Cochabamby a v místních údolích elektrické vozy, které obsluhovaly dvě zatrolejované tratě o souhrnné délce zhruba 30 km. Pravých tramvají bylo tehdá v Cochabambě málo, a tak byly na daných tratích k vidění i vláčky tažené malými elektrickými lokomotivami, nicméně i přesto byl provoz veden jako tramvajový. Nynější provoz je sice zajišťován čistě tramvajovými vozidly, paradoxně se ale systém nazývá „Můj vlak“.
Toto úterý se v souvislosti se zahájením běžného provozu odehrála velká ceremonie, která však kvůli projevům přítomných ministrů a bolívijského prezidenta řešících kromě tramvají i politické souputníky zčásti připomínala ideologickou agitku, na což přítomné publikum, netrpělivě čekají na svezení se tramvajemi, reagovalo spíše vlažně. Jakmile byl dán pokyn, že je provoz s cestujícími zahájen, od otevřeného prostranství u vozovny se k nástupištím blízké výchozí stanice v Cochabambě rozběhly davy lidí, aby se svezly přistavenými tramvajemi. Už v minulosti bylo možné se tramvajemi v rámci naučných exkurzí svézt, nejednalo se však o masovou záležitost a slavnostní inaugurace proběhla teprve onoho 13. září. Ani po tomto datu se však cestující ještě tramvajemi nemohou vozit celý den dle libosti, jak by jeden čekal. Od 14. září byl sice zahájen běžný provoz, nicméně v prvních dvou týdnech bude bezplatný a zajišťován nepravidelně, bez stálých jízdních řádů, a to aby si větší množství lidí osvojilo, jak se bude možné v tramvajích přepravovat. Zájemcům o svezení se zadarmo tedy nezbývá nic jiného než sledovat sociální sítě dopravce Mi Tren, kde jsou časy vypravení tramvají na další dny publikovány.
Dosud se za systém Mi Tren utratilo podle místních médií v přepočtu okolo 11 mld. Kč, přičemž celkové náklady by se měly po dostavění tratě žluté linky a dokončení tratě zelené linky vyšplhat na více než 13 mld. Kč. Místní architekt Javier Molina v úterý zveřejnil na svém tiktokovém profilu video, ve kterém se pozastavoval nejen nad tím, že je tramvaj prodávána veřejnosti jako vlak, ale také nad provedením stavby, která už v minulosti opakovaně prošla tvdrou kritikou pro svou nepřipravenost a nízké kvalitativní standardy. Ve svém příspěvku Molina například ukazuje, jak jsou některé sloupy trakčního vedení ukotveny napřímo do země bez zapuštění do betonové patky, jak jsou fušerácky zpracované některé dilatace, a také si všímá na cementu ošizených betonových konstrukcí či ještě před inaugurací rozbitých nebo „po domácku“ smontovaných komponentů.