Ve švýcarském Curychu (Zürich) byla poprvé do provozu nasazena dne 15. 10. 2020 první z nově dodaných tramvají Flexity 2 z produkce Bombardieru, jejichž kompletace probíhá v závodě ve Vídni. Tramvaje začaly sloužit ve městě se zpožděním, které bylo způsobeno zastavením výroby u subdodavatelů Bombardieru a obecně ztíženými podmínkami v době pandemie Covidu-19.
Výběrové řízení na dodávku 70 nových tramvají bylo vypsáno již v roce 2011 s tím, že se zahájením provozu vozidel se počítalo od roku 2016. Součástí obřího kontraktu byla také opce na dalších až 70 vozů. Není divu, že se o zakázku zajímala celá řada výrobců, včetně české Škodovky. Tu doplňoval Vossloh Kiepe, Alstom, Siemens, Stadler a Bombardier. Vítězem byl vyhlášen poslední jmenovaný se svým modelem Flexity 2, což se ale nelíbilo hned dvojici konkurentů, kteří se proti výsledku odvolali (Siemens a Stadler). V táhnoucím se procesu však bylo rozhodnuto, že výběr dodavatele byl proveden správně. To se psal ale už květen roku 2016 a termín dodávky nových tramvají byl posunut až na konec roku 2019 s tím, že se následně ještě počítalo s rozsáhlými zkušebními jízdami.
Na takové zpoždění ovšem nebyl Curych připraven. Na podzim 2019 proto musel přistoupit k nepopulárnímu kroku. Kvůli nedostatku vozidel musel omezit provoz na několika tramvajových linkách a na jedné lince provoz zastavil dokonce úplně. Teprve dne 13. 11. 2019 byla do města dodána první tramvaj Flexity 2, která byla následována ještě druhým vozem. S oběma tramvajemi však musely být nejprve zahájeny zkušební jízdy bez cestujících a zácvik řidičů. Vypravení do ostrého provozu s pasažéry bylo naplánováno na léto 2020, avšak s ohledem na události okolo pandemie čínského viru muselo dojít k posunu. Prvního svezení se tak pasažéři dočkali až dne 15. 10. 2020. Vůz byl v prvních dnech nasazován na linky mimo klasická pořadí, teprve od pondělí 19. 10. má první tramvaj vyjet na stálý kurz linky číslo 11. Později by se však tramvaje Flexity 2 měly primárně zabydlet na lince číslo 4.
Do konce roku chtěl mít Curych k dispozici celkem 10 nových tramvají, momentálně však vypadá situace méně příznivě a město doufá, že jich k poslednímu prosinci bude mít ve stavu alespoň 8. V následujících dvou letech by mělo být dodáno vždy 16 vozů, v letech 2023 a 2024 by měly dodávky činit vždy 15 ks, čímž by měl mít dopravce na konci roku 2024 dohromady 70 nových tramvají, za které vynaloží (společně se školeními a nezbytnými úpravami vozoven) 358 mil. švýcarských franků (přibližně 9,13 mld. Kč).
Každá tramvaj Flexity 2 pro Curych je řešena jako jednosměrné vozidlo o délce 42,9 m se šířkou vozové skříně 2,4 m a výškou 3,6 m. Výměna cestujících je zajištěna skrze šest dvoukřídlých a dvoje jednokřídlé dveře. Při počítání obsaditelnosti 4 os/m2 pojme tramvaj 188 stojících a 91 sedících pasažérů. Vozidla mají být příbuzná s tramvajemi dodávanými aktuálně do Vídně, Innsbrucku a Basileje. Pod jejich designem pro Curych je podepsáno švýcarské studio Milani Design & Consulting, jež bylo založeno v roce 1963 a má široký záběr v oblasti designu. Pro Bombardier již navrhovalo dvoupodlažní jednotky, které byly dodány švýcarským drahám SBB, a jeho rukopis budou mít i nové tramvaje pro Bern.
Tramvaje od Bombardieru mají ve službě nahradit legendární typ Tram 2000, jež byly vyráběny v letech 1976 až 1994 (s různými vylepšeními v průběhu let). Z provozu mají být vyřazeny vozy pocházející z prvních dvou nejstarších sérií, které již slouží cestujícím okolo 40 let.