Menu

V Krasnodaru chtějí vyrábět trolejbusy

„Usměvavý trolejbus s jediným panoramatickým čelním sklem…,“ píše budoucí dodavatel trolejbusových stavebnic pro Krasnodar. (autor: Al’kor)
„Usměvavý trolejbus s jediným panoramatickým čelním sklem…,“ píše budoucí dodavatel trolejbusových stavebnic pro Krasnodar. (autor: Al’kor)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
15. 01. 2021 11:08
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Krasnodar včera oznámil, že bude letos v dílnách místního DP „KTTU“ zahájena stavba nízkopodlažních trolejbusů, na které se bude podílet ruská společnost Al’kor, která má dodávat Krasnodaru potřebné díly, a specialisté německé společnosti CLAAS, kteří mají zaměstnance naučit, jak trolejbusy montovat. Trojstranná dohoda byla podepsána včera. O obou společnostech neexistují v souvislosti se stavbou trolejbusů žádné zprávy a například o společnosti CLAAS lze zjistit, že se soustředí na výrobu zemědělských strojů.

Další pohled. Délka vozu bude 12,250 mm. (zdroj: Al´kor)

V letošním roce se předpokládá výroba až 10 kusů. Město si slibuje od této koncepce nižší náklady a uvádí, že „prakticky každý čtvrtý stroj budeme mít zadarmo, pokud to srovnáme s nákupem nových vozů.“

Interiéru bude vládnout červená. (zdroj: Al´kor)

Primátor Krasnodaru, Jevgěnij Pervyšov, uvedl, že proces přípravy před podpisem dohody zabral celý rok. Nová vozidla mají mít kapacitu až 110 osob, přičemž až 35 míst má být k sezení, a být parciální, s minimálním autonomním dojezdem 25 km. Skříň vozů by měla být zcela nová, která na ruském trhu ještě nebyla představena. Celkem by mělo být takovýmto způsobem pořízeno 143 trolejbusů, nicméně Krasnodar by potřeboval vyměnit v nejbližších letech až 200 trolejbusů. Připomeňme, že loni měl Krasnodar opět nakoupit vozy od Trans-Al’fy, na ty ale nenašel peníze. 

Trolejbusy ZiU-9 v Krasnodaru na archivním snímku. (foto: MBxd1/Wikipedia.org)

 

Podobné články