Po testovacích jízdách elektrobusů MAN Lion’s City v délkách 12 a 18 m byl se zpožděním předán dopravci Lutan první ze sedmi objednaných elektrobusů MAN Lion’s City 10 E pro provoz městské hromadné dopravy v Kutné Hoře. Dodávky elektrobusů jsou opožděny v souvislosti s komplikovanou aplikací nových bezpečnostních prvků dle aktualizované verze GSR (General Safety Regulation) do produktové řady MANu, takže změna dopravce v Kutné Hoře od 1. 4. 2025 byla spojena s nasazením pestré náhradní flotily.
Připomeňme, že nejmenší z rodiny elektrických „lvů“ byl představen dne 4. 6. 2023 na summitu veřejné dopravy Mezinárodní asociace veřejné dopravy UITP. Oproti výchozímu 12m modelu došlo ke zkrácení rozvoru z 6 000 mm na 4 400 mm, zatímco oba převisy zůstaly identické. Výsledná délka vozidla pak byla 10,5 m, přičemž zkrácený rozvor umožnil dosáhnout výbornému minimálního průměru otáčení na úrovni pouhých 17,2 m. Elektrobusy využívají baterie na bázi článků NMC (nikl-mangan-kobalt) o (v provedení pro Kutnou Horu) celkové kapacitě elektrické energie 400 kWh (z toho užitných 320 kWh), které jsou rozděleny do pěti boxů a nabíjeny skrze standardizovanou zásuvku CCS Combo 2.
MANu se podařilo s nejkratšími elektrobusy v České republice uspět prozatím u dvou provozovatelů. Znojemská dopravní společnost – PSOTA si objednala pro provoz v Uherském Hradišti čtyři vozy (i jejich dodávka je zpožděná), Lutan pro kutnohorskou MHD, jak již zaznělo v úvodu, sedm kusů. Ten první obdržel evidenční číslo 1822 a ve čtvrtek 10. 4. 2025 byl nejprve prezentován zástupcům města. O den později již vyjel do provozu s cestujícími, a to v rámci zkoušky jen na vložené pořadí, z něhož však musel být pro závadu stažen. Stejný scénář se opakoval v pondělí 14. 4. 2025. Teprve v úterý 15. 4. 2025 byl elektrobus vypraven na pravidelný spoj dle jízdního řádu (konkrétně na odpolední pořadí linky č. 801).