V polské Lodži začaly osmiměsíční zkoušky tramvají Variobahn, které byly předčasně vyřazeny z provozu ve finské metropoli. Lodžský dopravní podnik (MPK Łódź) si po dohodě s výrobcem, do jehož majetku tramvaje zpět přešly, zapůjčil na dlouhodobé testování dvojici vozů původních evidenčních čísel 202 a 205. Ty byly do Lodže převezeny počátkem července 2021.
Po provedení úprav nezbytných před zařazením vozidel do provozu (mj. doplnění odbavovacího systému, aktualizace dat informačního systému, školení personálu atp.) se oba vozy (původních ev. č. 202 a 205, které nesou tramvaje i v Lodži) objevily v provozu s pasažéry v úterý 14. 9. 2021 na lince číslo 18.
Zkoušky mají trvat celkem 8 měsíců, přičemž délka zkušebního provozu zohledňuje zájem vyzkoušet vlastnosti tramvají v různých podmínkách počasí (zejména pak v zimě). Pokud se tramvaje v provozu osvědčí, není vyloučena možnost jejich odkoupení, a to společně s dalšími ex-helsinskými vozy. Těch je k dispozici celkem 40 (z let 1998–2003).
Tramvaje na zkoušky získal dopravce MPK Łódź zapůjčené zdarma – platil pouze náklady na transport, adaptaci vozů pro provoz v jeho síti a pochopitelně za ním půjdou také údržbové náklady. Doplňme, že premiéra tramvají v provozu s cestujícími dopadla poněkud neslavně, protože vůz ev. č. 205 musel být pro technickou závadu krátce po vyjetí na linku odstaven, takže dopravce oficiálně informoval pouze o vypravení vozu ev. č. 202, který obstál lépe a dojezdil celou směnu.