Dne 5. listopadu 2021 vláda spolkového státu Mexiko vydala podrobnosti k plánovanému meziměstskému koridoru Santa Martha – Chalco, pro nějž byla letos vytvořena sada studií posuzujících jeho ekonomickou i technickou proveditelnost. Tento koridor spojí hlavní město Spojených států mexických, Ciudad de México, s městem Chalco, které leží právě ve spolkovém státě Mexiko.
Nový koridor bude v jednom směru měřit 18,89 km a bude navržen jako BRT systém, přičemž na prvních 6 km vedoucích od konečné Santa Martha pojede trolejbus na nadzemním tělese a zbytek trasy pak pojede v úrovni okolních komunikací, nicméně v tomto případě se počítá se zajištěním preference na křižovatkách a výjezdech/nájezdech. Po trase je plánovano 15 zastávek, čímž bude průměrná mezizastávková vzdálenost větší než 1 km, a tedy trolejbusy budou moci fungovat jako rychlý městský dopravní prostředek. Navržená průměrná cestovní rychlost je 23,99 km/h, čímž by cesta v celé trase trvala necelých 48 minut. Pro jeden obrat vozidla (tj. cesta tam i zpět) se na základě provedených simulací počítá s 1 h a 57 minutami.
Vládní dokument počítá s tím, že bude pořízeno 29 tříčlánkových vozidel o kapacitě max. 270 osob. Ta budou složit coby základní provozní flotila, další tři pořízené vozy budou sloužit jako rezerva a 1 vůz bude jako tzv. „strategická jednotka“. Celkem se tedy pořídí 33 tříčlánkových vozů. S těmi by měl být zahájen provoz roku 2024, kdy se zprovoznění koridoru předpokládá. Dokument nehovoří o zamýšlených intervalech, je však zřejmé, že ve špičce mohou být díky 29 vozidlům základní flotily stanovené intervaly velmi krátké. Pro rok 2055 se navíc počítá s posílením až na 45 vozidel (40 vozů coby standardní flotila, 4 vozy coby rezerva a 1 coby strategická jednotka).
O tendr na stavbu koridoru ve formě „Design & Build“ (zpracování projektové dokumentace; stavba koncových terminálů a mezilehlých stanic, silničních komunikací, dílen, vozovny, nadzemních těles; a realizace elektromechanické části) vypsaný letos v létě projevilo zájem 9 společností/sdružení, nabídku pak podalo 7 subjektů/sdružení, přičemž dvě nabídky nebyly shledány jako kompletní. Z pěti zbylých nabídek byly po bodovém hodnocení shledány 3 jako technické nezpůsobilé. O prvenství tedy soutěžily jen dvě nabídky, přičemž vítězem tendru se stalo sdružení společností La Peninsular Compañía Constructora, S.A. de C.V. a Alcance Total, S.A. de C.V. Obě jsou přitom majetkově napojeny na mexický konglomerát Grupo Industrial Hermes. Vysoutěžená cena stavby je 7,424 mld. MXN, což je v přepočtu skoro 8 mld. Kč.
Vybrané sdružení podepsalo smlouvu se spolkovým státem Mexiko dne 1. 10. 2021. Práce budou na koridoru zahájeny příští rok.