V květnu 2022 se rozběhla stavba meziměstského trolejbusového BRT koridoru, který spojí Ciudad de México a sousední, jihovýchodně ležící město Chalco. Záměr postavit tento cca 18 km dlouhý koridor byl oznámen teprve loni na jaře, nicméně věci nabraly rychlý spád, a tak jeho zhotovitelé byli vybráni ještě loni na podzim a už v dubnu 2022 bylo oznámeno zahájení prací, přičemž nejprve došlo k zaměření některých budoucích stavebních objektů a průzkumu podloží a první dělníky se stavební technikou pak bylo možné spatřit na dotčených komunikacích v máji. Prozatím došlo k pokácení několika stromů a také k oplocení některých míst.
Na novém koridoru o plánované délce 18,180 km (včetně zajížďky do vozovny by se mělo jednat o 18,89 km) bude umístěno 15 stanic. Koncová stanice Santa Martha na katastru Ciudad de México umožní přestup na linku metra A a také na trolejbusy obsluhující právě dostavovaný nadzemní koridor Santa Martha – Constitución de 1917. Tento nadzemní koridor bude otevřen v červenci 2022, avšak bez několika set metrů před stanicí Santa Martha, které se budou dostavovat teprve od druhé poloviny tohoto roku. Vlivem stavební aktivity ve směru do Chalca bude pokáceno 627 stromů. Jejich vymýcení bude kompenzováno intenzivní výsadbou dřevin ve vhodných lokalitách. Hodnota trolejbusové stavby činí 6,4 mld. MXN, což je v přepočtu 7,52 mld. Kč. Hotovo má být v polovině roku 2024. Pro trať, která bude na zhruba 6 km řešena na nadzemním tělese, se počítá s pořízením několika desítek trolejbusů. Zmíněna byla i tříčlánková vozidla, jestli se ovšem nakonec pořídí, je neznámou.
Dodejme ještě, že Ciudad de México již v květnovém rychlotendru vysoutěžilo dodavatele 100 parciálních trolejbusů, které budou poslány na městské linky 1, 4, 5, 6 a 8. Dle zákulisních informací se má jednat opět o Yutong. Ten by měl dodat trolejbusy do prosince 2022.