Menu

V Novaře by mohl vzniknout nový trolejbusový provoz

V Novaře dnes mj. jezdí autobusy na CNG. Jeden z nich vidíme i na archivním snímku. (foto: SUN S.p.A.)
V Novaře dnes mj. jezdí autobusy na CNG. Jeden z nich vidíme i na archivním snímku. (foto: SUN S.p.A.)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
21. 12. 2021 15:22
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Včera byly v italské Novaře (leží asi 35 km západně od Milána) představeny přes online schůzi hlavní body navrženého městského plánu udržitelné mobility vypracovaného společností Sintagma z Perugie. Tento plán mimo jiné počítá se zavedením severojižně orientovaného BRT koridoru cca 6 km dlouhého, po kterém by se proháněla každých 10 minut „vozidla s nízkým vlivem na životní prostředí“. Během prezentace nového koridoru BRT se sice Donata Leone z odboru plánování městské mobility novarské radnice vyhnula slovu „trolejbus“, prezentace v PowerPointu ovšem prozradila, že se počítá s částečně zatrolejovaným BRT koridorem. Potvrdily se tak tím nedávno publikované zprávy lokálních médií, které slovo trolejbus v souvislosti s připravovaným plánem zmiňovaly. 

Dvě možné varianty trasování. Slovo bifilare prozrazuje, o co se má jednat… (zdroj: Comune di Novara)

Slovo trolejbus (it. filobus) je nutné v poslední době v italském prostředí více zkoumat, o „trolejbusech“ totiž dosud hovoří například Vicenza, kde sice bylo nedávno naplánováno vzkříšení trolejbusů, avšak nakonec byly prosazeny elektrobusy s ultrarychlým nabíjením, které jsou však veřejnosti „prodávány“ jako trolejbusy. Každopádně se nedá očekávat, že by se trolejbusy mohly ve 100tisícové Novaře (kde předtím nejezdily) jen tak objevit, téměř každý trolejbusový projekt v Itálii (mj. Verona, Pescara, Janov) z poslední doby byl totiž napadán různými zájmovými skupinami, jež se snaží smysl obnovy či rozšíření provozu trolejbusů zpochybňovat, nebo působiště trolejbusů aspoň vymístit do jiných tras, než jaké iniciátoři těchto projektů navrhli.  

Podobné články