Od 21. 5. 2023 probíhá v německé Postupimi výstava věnovaná historii postupimské městské hromadné dopravy s názvem „Potsdamer Linien“. Ta je tvořena především fotografiemi Wernera Taaga, který po desetiletí dokumentoval provoz postupimské veřejné dopravy. Jeho rozsáhlá sbírka snímků je dnes opatrována místním městským muzeem.
Součástí expozice je i čelo trolejbusu typu Škoda 9 Tr, které připomíná historii postupimské trolejbusové dopravy. Její zavedení bylo plánováno již ve válečných letech, avšak do konce druhé světové války se podařilo vztyčit jen část sloupů trolejového vedení a dokončení se stavba dočkala až v roce 1949, kdy byla do provozu uvedena první 5,2 km dlouhá linka (od 1. 10. 1949), kterou zpočátku mohly obsluhovat jen dva trolejbusy (více jich totiž místní DP k dispozici neměl).
Výrobky ze Škodovky se dostaly do Postupimi poprvé v roce 1958, kdy bylo dodáno z výrobního závodu šest vozů Škoda 8 Tr, na které navázaly v roce 1960 další dva vozy. V roce 1968 byl pořízen jeden ojetý vůz ze zrušeného provozu v Greizu a o rok později se odehrála zajímavá rošáda v rámci systému generálních oprav, kdy byly dva vozy předány do Drážďan, zatímco opačným směrem putovaly dva jiné vozy (jež obdržely ve druhém obsazení evidenční čísla těch přistavených na opravu). Poslední z „osmiček“ dojezdila v roce 1977.
Nástupnický typ 9 Tr byl pořizován od roku 1962 do roku 1970. Další vozy si v letech 1969, 1975 a 1976 pořídila Postupim ze zrušených provozů v Greizu a v Drážďanech. Celkem se ve městě prostřídalo 20 vozů, z toho jeden byl původem z Greizu a šest z Drážďan. Devítky se s městem rozloučily v roce 1986, náhradou za ně se stal nástupnický typ 14 Tr, který byl zastoupen 13 kusy (částečně šlo opět o vozidla ojetá z jiných provozů, konkrétně z Výmaru a Eberswalde), přičemž „čtrnáctky“ se udržely ve městě až do zrušení místního provozu dne 15. 12. 1995. Šest ex-postupimských trolejbusů 14 Tr poté sloužilo ještě řadu let v Ostravě.
Na výstavě v postupimském muzeu se nyní objevilo čelo trolejbusu 9 Tr15 z roku 1969, který byl původně dodán do Drážďan, kde sloužil pod ev. č. 303 012-8. Po vyřazení v roce 1975 byl prodán do Postupimi, jenž vůz označila ev. č. 32 a v roce 1978 jej přečíslovala na číslo 37 (ve druhém obsazení), nicméně šlo jen o přečíslování papírové a ve skutečnosti se nové číslo na trolejbuse nikdy neobjevilo. Trolejbus byl navíc (jako jediný z šestice vozů převzatých z Drážďan) provozován až do vyřazení v původním krémovém barevném schématu.
Čelo trolejbusu se podařilo uchránit v soukromé sbírce, nikoli však kompletní, ale rozřezané na několik částí, navíc deponované na venkovním prostranství, takže léty výrazně sešlo. V rámci plánované výstavy se podařilo zajistit jeho opravu v rámci učňovského střediska postupimského DP. Cílem bylo vrátit čelu vozidla jeho původní vzhled, nicméně řada chybějících součástí (jako například zasklení) se nedoplňovala, jiné věci naopak přibyly. Poznávací značka, která byla trolejbusu „přidělena“ pochází sice z postupimského trolejbusu, jde však o dochovaný artefakt jednoho z vozů 8 Tr. Navíc byly doplněny mlhovky a okrasné hliníkové lišty na nárazníku, jimiž vůz 9 Tr po příchodu z Drážďan už nedisponoval.
Část trolejbusu připomínajícího dodávky vozů Škoda do Německé demokratické republiky by měla být v postupimském muzeu k vidění až do počátku příštího roku.